Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla AirPortExpress

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-09-08 21:59

Har 2st AirPort Express men jag hittar bara en i administratörsverktyget och iTunes. Jag vill kunna hitta båda så jag t ex kan spela musik till en APX och köra Internet över den andra.

Har försökt byta IP-adress på en av enheterna så att de inte ska ha samma men hittar ändå bara en APX.:( Det måste ju finnas möjlighet att kunna vara uppkopplad mot 2st APX samtidigt.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

  • Medlem
  • 2006-09-08 22:10

det går bra om du inte skapar nätverk på båda. Den ena ska vara "slav" i den andras nät.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-09-08 22:15
Ursprungligen av Baron:

det går bra om du inte skapar nätverk på båda. Den ena ska vara "slav" i den andras nät.

Kan man få fråga hur man utför det rent praktiskt i Administratörsverktyget?:">

  • Medlem
  • 2006-09-08 22:16

Är båda stationerna konfigurerade? Jag utgår från att de är det.

Först ställer du in den station du vill ha som basstation i nätet. Sedan byter du nät i airportmenyn till den andra stationens nät (om du hu har ställt in dem på att skapa nät). Nu ska du bara kunna se den andra eftersom den första inte använder samma nät, den delar ju ut ett eget nät. Den andra stationen är enkel att ställa in som relästation, eller vad det heter, i den första stationens nät.

1
Bevaka tråden