Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är min iBook värd?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 15:49

Jag har en vit iBook inköpt för 13 000:- den 12 februari 2004 från Applestore med egenskaperna:
- G4 800mhz
- 640 mb ram
- 60 gb hårddisk
- 12"
- Combodrive

Har dessutom satt in ett airport extreme kort i den samt köpt ett svart "Tecano second skin"

Datorn har varit inlämnad två gånger för utbyte av inverter kabel då jag hade problem med att den helt plötsligt "dog". Kanske kan detta bero på att batteriet var en av de farliga batterier som Apple nu håller på att byta ut. Har dock fått ett alldeles nytt batteri till den (vilket kanske kan höja värdet lite?)

I övrigt har datorn fungerat utan problem och är välvårdad. Kartong och övriga sladdar, manualer och cd-skivor som följde med vid köp finns kvar.

Undrar helt enkelt vilket värde min kära iBook kan tänkas ha? Tacksam för svar angående detta.

OBS! Detta är inte någon förkläd säljesannons utan jag undrar helt enkelt bara över värdet på min iBook och om det ens är någon idé att sälja den eller om jag ska använda den tills den inte vill något mer.

Max 3000 kr säger jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 18:59

Hmm okej, det är så pass lågt alltså? Illa, illa. Aja, då äre ju likabra att ha kvar den tills dess att den kraschar totalt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-07 19:13

Tyvärr är det så...
Ingen direkt värdeökning på datorer, vi får sadla om & börja samla på Rolex...

En några år gammal Mac är så omkörd att priset inte gör det lönt att sälja, då minskar begagnatmarknaden. Men om 3.000 för en iBook generellt bedöms som ett bra pris blir bristen svår, och därför klättrar priset snabbt till 4, 5 eller 6.000

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:27
Ursprungligen av Olav Rust:

En några år gammal Mac är så omkörd att priset inte gör det lönt att sälja, då minskar begagnatmarknaden. Men om 3.000 för en iBook generellt bedöms som ett bra pris blir bristen svår, och därför klättrar priset snabbt till 4, 5 eller 6.000

Har läst det här inlägget tre gånger men förstår inte riktigt vad du menar. Eller menar du att det är så pass få som säljer sina iBooks (då de tror att de inte får något för dem) och därigenom finns det få till salu ute på begagnatmarknanden och priset därför höjs?
Med andra ord att om jag har tur så kan jag få 4000-4500 för den?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2006-09-08 19:16

Jag sålde en iBook G3 900 MHz med 640 MB ram, combodrive samt Airport-kort för 3000, det tyckte jag kändes som ett lagom pris. Runt 3500-4000 tycker jag i alla fall den där kan vara värd.

1
Bevaka tråden