Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med auth_ldap samt (ev) mod_jk -> belöning till 99mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-06 13:15

Jag har problem med att få igång modulen auth_ldap på en server som jag har satt upp... felet jag får är följande:

Cannot load /Applications/MAMP/Library/auth_ldap.so into server: cannot create object file image or add library

Jag använder alltså MAMP som serverlösning och vill får in modulen för auth_ldap, men även lyckas fixa en dynamisk koppling med jk_mod-modulen som tillåter att alla webbsidor under en viss katalog kör med PHP-motorn och resten med tomcat.

Lyckas ni hjälpa mig att lösa detta så kommer en donation att gå iväg till 99mac. Bäst vore om ni kunde guida mig ordentligt genom ICQ eller MSN (OBS! Inte på de konton som jag har angivit i min profil), men vi kan försöka genom forumet först. Det första problemet är alltså att lösa så att jag får ldap-modulen fullt fungerande.

Tack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-06 13:27

Uppföljning: Första felet kan ni nog bortse från nu... jag hade glömt ange katalogen för auth_ldap.so

Nu får jag istället följande fel:

Syntax error on line 291 of /Applications/MAMP/conf/apache/httpd.conf:
Cannot load /Applications/MAMP/Library/modules/auth_ldap.so into server: Symbol not found: _ap_dummy_mutex\n Referenced from: /Applications/MAMP/Library/modules/auth_ldap.so\n Expected in: flat namespace\n

Vad innebär det felet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-06 15:35

Jag har fixat en fullösning så att jag kan fejka ldap-inloggning utan att verkligen behöva logga in, så jag får tolka det som färdigt och strunta i riktig ldap-inloggning.

jk_mod har jag fixat på egen hand.

Jag varken fick någon hjälp eller behöver någon mer hjälp. Självklart ska jag föra över en liten donation i alla fall.

1
Bevaka tråden