Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

El Gato - märkligt felmeddelande

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-09-06 08:57

Skaffade mig en Miglia TVMini i somras som fungerar utmärkt på min Mini sånär som på en detalj. När hustrun loggar in på sitt konto vill den inte visa någon bild... hon får ett felmeddelande som varnar för capture error -5000 - se bifogad bild.

Fungerar inte ElGatos mjukvara med fler än en användare på samma dator eller? (uppgraderade idag till den nya versionen men felet kvartår.)

Är ni inloggade samtidigt? Har hennes konto admin-rättigheter? Bara 2 gissningar men kanske värt en koll

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-09-06 23:05

mja - får kolla om det lirar med mig utloggad - gör liksom aldrig det. Och hon har inte admin... men jag fick verifiera med adminuppgifter första gången jag startade el gato på hennes konto.

Tack f tipsen!

När jag kör Elgato EyeTV2 med deras egen hårdvara så funkar den bara på en användare, dvs andra inloggningen får ett felmeddelande att programvaran inte kan starta pga att första anv har startat applikationen. Logiskt då det skulle strula till det om 2 samtidiga användare vill se 2 olika kanaler och hemska tanke spela in 2 parallella program.
/Fredrik Svedberg

1
Bevaka tråden