Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.1-ljud på Macbook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-03 20:24

Jag är liten sugen på att helt göra mig av med min stationära pc och mitt enda stora problem är egentligen att den enda datorn enda jag har som klarar ut att spela musik på mitt högtalarsystemet. Jag är därför på jakt efter ett externt ljudkort till min macbook som klarar ut 7.1-ljud (det blir väll framförallt uppmixning från stereoljud det blir frågan om men har jag nu många högtalare så skall de väll användas).

M-Audio Sonica Theater 7.1 verkar ju ha stöd för det jag söker, men hur fungerar det på de intelbaserade mac-arna? Verkade bara finnas PowerPC-drivers på m-audio's hemsida.

Har någon något förslag på något annat ljudkort som fungerar bättre och/eller är billigare? Jag är inte ute efter den absolut bästa kvaliten och inspelningsfunktioner och dyl är inget jag planerar att använda mig av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 21:02

Hej på dig. Har inget att tillföra då jag inte kan något om musik. Du får säkert svar här men vill uppmärksamma dig på 99musik.se för svårare frågor och i bland för snabbare svar.

1
Bevaka tråden