Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud in enhet på Mac mini borta(!!)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 17:55

Hej,

På nåt sätt har min mor lyckats trolla bort Ljud in enheten på sin Mac mini och kan ej längre prata via Skype.

Någon annan som lyckats med samma konsstycke?? Och i så fall hur fixar man till detta??

tack på förhand
/jensa

Senast redigerat 2006-09-03 22:58

Har det någonsin gått? Mac mini har ingen mikrofoningång, det känner du väl till? Bara line in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 18:52

Menar du att enheten inte längre går att välja i Systeminställningar > Ljud > Ljud in?

Jag utgår ifrån att du använder en USB-ljudadapter eller ett USB-anslutet headset. Testa först med att dra ur och sätta i USB-kontakten, då borde enheten upptäckas igen och då dyka upp. Den finns inte i listan när den inte är inkopplad, så datorn kanske bara har "glömt" att den är inkopplad.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 09:21
Ursprungligen av Rajje:

Menar du att enheten inte längre går att välja i Systeminställningar > Ljud > Ljud in?

Jag utgår ifrån att du använder en USB-ljudadapter eller ett USB-anslutet headset. Testa först med att dra ur och sätta i USB-kontakten, då borde enheten upptäckas igen och då dyka upp. Den finns inte i listan när den inte är inkopplad, så datorn kanske bara har "glömt" att den är inkopplad.

Exakt. Jag menar att enheten ej längre går att välja i Systeminställningar > Ljud > Ljud in. Listan är tom.

Det sitter ingen USB adapter i burken och inget headset används. Det har funkat fint att prata både via iChat och Skype tidigare.
Det är inte min mini utan min mors. Om den inte har inbyggd mic så är det för mej en gåta hur det kan ha fungerat tidigare...

tack för ditt svar.
mvh/jensa

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 11:55

Mac mini har aldrig haft inbyggt mic. utan hon MÅSTE användt USB headset, USB mikrofon, USB webbkamera eller något liknande om det är en PPC Mini.

Har du en Intel-Mini så har du Audio-In som du egentligen inte ska koppla en mikrofon till men som hon kanske gjort. Då borde du dock ha Ljud in under systeminställningar.

mac mini har väl mic in!? fattar ingenting - jag köpte en logitech web cam. kör jag utan skype på så fungerar mic - när jag sätter igång skype så slutar ljudet fungera men bilden fungerar

1
Bevaka tråden