MacBook 2.0 med 2 gigs ram, hur mycke ska jag betala??

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har pratat med en kille och ska få köpa hans macbook för 12000, det är en 2.0 med 2 gigs ram, skriver in det han sa om den under..

*2,0 GHz Intel Core Duo

*13,3" widescreen-skärm

*1280x800 bildpunkters upplösning

*UTÖKAT MINNE!!: 2 GB 667 DDR2

*Seriell ATA 60 GB hårddisk

*SuperDrive (DVD+-RW, CD-RW)

*Bluetooth

*AirPort Extreme (trådlös nätverksanslutning)

*Inbyggd webkamera, iSight 640x480 bildpunkter

(*Inbyggd mikrofon och högtalare)

*Apple Remote (avancerad fjärrkontroll: sitt i soffan och bläddra mellan musik, bilder, osv.)

Allt original: Det som jag köpte följer så klart även med (kartong, installationsskivor, kablage, etc.)! Datorn är i nyskick, inköpt 19/7-06. Garanti kvar till januari 2007.

Låter som ett kap vad tror ni?

Varför säljer han?

Kort garantitid tycker jag, brukar det inte vara 1 år?

Priset låter väl OKEJ om den är hel och funkar bra.

Ang. fjärrkontrollen så kan man väl knappast kalla den avancerad, det är bara en iR kontroll med några få knappar, tror 5 knappar.

okej, så priset är bra, det lät som kort garanti men om det är något fel lär det nog dyka upp före januari 07, eller?
Han sa att han skulle hålla sig till sin pc framöver.
jag sa att jag skulle bestämma mej tills i kväll, lutar åt ett köp:)

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-03 17:08

macbook....den hade ju inte komit i januari 2006(ett års garanti)

• Oregistrerad
  • 2006-09-03 18:07

Min?

Jag måste tyvärr sälja min Macbook. Kanske intresserad?

Finns på http://www.blocket.se/vi/9263259.htm?ca=14_s

Priset kan ev disskuteras

Får du inte använda datorn på din skola? Va är de för diskrimminering!?

• Oregistrerad
  • 2006-09-03 20:12

Tråkigt

Ja jag vet det känns väldigt fånigt.

Alla har fått varsin bärbar HP på skolan så dom "kräver" i stort sätt att man ska använda den.

Entreprenör på John Bauer

Antar att du får använda din egen dator, men de kanske känns som slöseri om du nu fått en av skolan? Du kan ju trots allt köra Windows på din macbook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 20:28

Låter som ett litet för bra pris. Jag skulle inte köpa den ifall det inte fanns möjlighet att först komma och kolla på den och testa allt. Är ju trist att få ett gäng tegelstenar i ett paket på posten för 12000 kr.

Ursprungligen av Bridell:

Låter som ett litet för bra pris. Jag skulle inte köpa den ifall det inte fanns möjlighet att först komma och kolla på den och testa allt. Är ju trist att få ett gäng tegelstenar i ett paket på posten för 12000 kr.

Varför är 12000kr ett för bra pris? Ny kostar den 12795kr och allt köparen gjort är att sätta i extra minne vilket kostar ca 2000kr. Så 12000kr tycker jag låter rätt rimligt.

Sen är det ju bra att kolla före man köper oavsett. Bara för att du köper en begagnad dator för nästan nypris är väl inte risken mindre att få annat än tegelstenar?

Jag bor bara 10 mil från killen så jag far och hämtar den själv.

Nu, har jag pratat med killen jag ska köpa macbooken av, han säger att den funkat hur bra som helst och orsaken till försäljning är att han inte kom överen med den(Han är gammal pc användar)
Ska åka och hämta den i morgon det kommer bli skoj, han säger att det troligen ska vara längre garanti än det han sa han kan ha sett fel.
han ska kolla upp det och skriva till mej i kväll..
SÅ I MORGON DENNA TID ÄR MAN MACBOOK ÄGARE, mmm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 20:32

Läste lite för snabbt och trodde att det rörde sig om en MacBook Pro.
Grattis till din nya dator Supertummen.

1
Bevaka tråden