Macbook beställd :)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-02 21:02

Sådär ja, nu fattade jag mod och beställde en Macbook.
Det blev en 1.83GHz, 512mb, 80Gb skönhet.
Jag har sålt min PC för att kunna köpa den. Så jag är en Switcher nu
Mera minne köper jag i slutet av månaden, 2x1gb stickor.

Kom gärna med lite tips på bra/nyttiga program som jag kan använda mig av, så är ni snälla.
Jag ska använda datorn till skolarbete, surfing, lätt spelande och DVD-tittande.

Det stora problemet nu är vilken Trådlös router jag ska köpa. Det kommer vara 4st PC's samt min Mac och en skrivare i nätverket.

Finns ett antal trådar med program tips här på 99mac, testa sökfunktionen! Men jag kan ge dig en diskussion att börja läsa: Oumbärliga program

Vad gäller program så kolla även in vad MacFeber skrivit tidigare: Oumbärliga program

Trådlös router så är det väl tycke och smak från din sid vad som gäller, standarden för trådlöst är ju detsamma både för Mac & PC. Själv så har jag en Netgear WGR614IS, är mycket nöjd med den.

Edit: Ser att du har fyra datorer och en skrivare, så då får du nog koppla en switch till den trådlösa routern.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-02 23:10

Hehe okej. Tack för länkarna, ska lusläsa

När det gäller Trådlösa routers.. ska man köpa en på 54mb/s, 108mb/s eller mer?
Jag har ju ComHem 8mb/s, fattar inget om sånt här..

Spelar egentligen ingen roll, men 108mb/s fungerar bara på pc så vitt jag förstått och då måste accespunkt och nätverkskort i datorn vara av samma tillverkare. Då nätverkskort i Apple datorer är inbyggt och endast 54mb/s så kan du inte få 108mb/s trådlöst eftersom det inte finns plats för ett extra nätverkskort.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-03 01:45

jaså... då förstår jag. Lite synd det... men vad gör man
Jag får ta en 54mb/sekundare då. tack för det svaret.

1
Bevaka tråden