Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigast MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en Macbook Pro 15,4".

Vart ska man hitta den billigaste?

Tänkte mig:
- 100GB HDD (5400 rpm) tystast
- 2GB RAM, men jag tänkte köpa minnen separat för att spara pengar iställt för att köpa på apple store.
- 256MB Grafikminne skulle vara nice.

Hittade en här på macotecet:
http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=46284&product_id=886475
22 495 SEK (inkl. moms)

På apple store: SEK 24.495,00

Har ni andra förslag?

MVH,
Manne

är du student borde du bruka studentrabatt

Är ingen student..
Flickan blir student igen efter Jul.
Men tyvärr är det ju 100år dit.

jag är ny här på forumet.
Men att ingen kan rekommendera några andra förslag är rätt lågt
vart köpte ni era o vilket pris gav ni för er MacBook pro?

Ursprungligen av Emanuel L:

Är ingen student..
Flickan blir student igen efter Jul.
Men tyvärr är det ju 100år dit.

Om hon varit studerande känner hon säkert någon med CSN-/Mecenatkort. Utnyttja det. DU tjänar några hundra mot Macoteket dealen. Jag gjorde det och jag har aldrig ens tänkt tanken att börja plugga! Beställde även Aperture häromdagen och de kollar fan inte...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-06 15:00
Ursprungligen av wwwandi:

...Jag gjorde det och jag har aldrig ens tänkt tanken att börja plugga! Beställde även Aperture häromdagen och de kollar fan inte...

Innebär detta att jag skulle kunna köpa en MBP med studentrabatt (tror sambons Mecenatkort är giltigt fortfarande) trots att det inte är jag som pluggar bara jag känner någon som har ett giltigt mecenatkort? Skall ta den på avbetalning, så det kanske rör till det?

Hur funkar det rent praktiskt när man utnyttjar studentrabatten?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd.woa/wo/StoreReentry.wo?family=bts2006ind

Saxat från sidan!

Citat:

3 steg till lyckan.

1. Köp en Mac.
Köp en ny MacBook, MacBook Pro, iMac (20", 24"), Power Mac G5 eller Mac Pro från Apple Store for Education.

2. Köp en iPod nano.
Köp en iPod på samma gång.

3. Skicka in din rabattbegäran.
När du har fått dina produkter hämtar du rabattformuläret på webben och skickar in det per post.

mer:
http://www.apple.com/se/backtoschool/faq.html

/manne

Ursprungligen av Oxygenic:

Innebär detta att jag skulle kunna köpa en MBP med studentrabatt (tror sambons Mecenatkort är giltigt fortfarande) trots att det inte är jag som pluggar bara jag känner någon som har ett giltigt mecenatkort? Skall ta den på avbetalning, så det kanske rör till det?

Hur funkar det rent praktiskt när man utnyttjar studentrabatten?

Med finansiering vet jag inte om det går.

Man skaffar en inloggning på mecenat.se, loggar in och klickar sig till Applestore. Priserna är genrellt 10% redceeade. På mjukvara är det dock 50%.

Jag köpte min MacBook Pro på sambons CSN-kort och Aperture på min systers mecebatkort. Inga kontroller från Appples sida. Men en kompis beställde en iPod mini en gång i tiden och tror att hon skulle styrka att hon studerade. Hon var dock student. Jag kanske bara haft tur...

Kan du inte beställa den i din tjejs namn? Om nu kortet fortfarande är giltigt och om du inte sätter henne i knipa genom att inte pröjsa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 16:28

Problemet är att det oftast inte skiljer mer än kaffepengar mellan olika butiker. Priskonkurrensen på Mac-marknaden är ju mer eller mindre obefintlig sedan urminnes tider. Så välj istället den butik där du får bra service och där du trivs att handla. Eller - du kanske kan få någon bra deal på tillbehör på ett speciellt ställe, där kan det skilja många hundra- och tusenlappar…

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 20:01

Ser att du bor i Göteborg. Gå in på någon Macbutik och deala på priset. I sämsta fall får du ett NEJ! Värre än så kan det inte bli.

Yes!!

1
Bevaka tråden