Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ubuntu på Macbook? Någon som provat?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-30 20:31

Är det någon som provat Ubuntu Linux på sin Macbook?
OSX Rockar ju fett, men vore kul att prova Ubuntu, om det funkar när jag fått min nya Macbook

Jo det ha jag fast bara kört på cd'n. Det fungerar utmärkt förutom ljudet som inte fungerade på cd'n fastän att drivern hittades och det trådlösa hittades ochså men det inte gick att surfa. Jag tror att det kan lösa sig när man vä installera det på datorn i stället för windows. Hade jag haft tid och plats hade jag väl gjort det.

Jag provade och det fungerade klockrent. Tills jag lekte sönder det... mitt fel.. Nu har jag bestämt mig för att det tar för stor plats på min lilla 60gb hdd. Jag har dock kört det ett tag på min PC och ska snart slänga ut windows för gott...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-31 05:02

Härligt! Då ska det lekas hehe!

du kan se mer om mitt strul och så här:
http://www.99mac.se/unix/102206-hur-fa-tillbaka-9gb-offrade-pa-ubuntu.html

Lycka till!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-31 19:37

Tack föe länkarna, Paralell värkar ju grymt!! Vill ha, dräggel!

jag vet att ubuntu på vanliga pclaptops ska vara en peace of cake... just pga att alla komponenter är så standardiserade... men inte kört på macbook.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 12:02

Ot

Ursprungligen av northernlight:

jag vet att ubuntu på vanliga pclaptops ska vara en peace of cake... just pga att alla komponenter är så standardiserade... men inte kört på macbook.

precis som "sun of a beach" så är "peace of cake" en feltolkning. det är "bit av baka" (dvs. "piece"), inte "freden av kaka".

Ursprungligen av dogday:

precis som "sun of a beach" så är "peace of cake" en feltolkning. det är "bit av baka" (dvs. "piece"), inte "freden av kaka".

oj... felstavat... hahahahaha... tackar ödmjukast slår tre ggr på fingrarna... :rolleyes:

Ursprungligen av dogday:

precis som "sun of a beach" så är "peace of cake" en feltolkning. det är "bit av baka" (dvs. "piece"), inte "freden av kaka".

Ahem... "Cake" är ju tårta, inte kaka. I alla fall oftast... Eller nåt... *flummar ut lite, i väntan på en MacBook och då måste jag väl vara förlåten?*
Borde det inte vara "kaka" i stället för "baka"?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 07:53
Ursprungligen av Mate Dogg:

Ahem... "Cake" är ju tårta, inte kaka. I alla fall oftast... Eller nåt... *flummar ut lite, i väntan på en MacBook och då måste jag väl vara förlåten?*
Borde det inte vara "kaka" i stället för "baka"?

cake ligger ju och pendlar lite emellan där, men jag kan väl hålla med om att det oftast motsvaras av tårta, även om alla skivbara kakor, d.v.s. sockerkaka etc, motsvaras av (bunt)cake. och att det blev "baka" istället för "kaka" kan jag inte alls förklara.

1
Bevaka tråden