Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Image swap i DW, help...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar över en funktion i DW som heter swap image vilket som bekant innebär att den byter bild vid mouse over. Problemet är att den lägger roll over (dvs knappen jag vill ska visas när man kör mouse over) bilden ovanpå den vanliga bilden. Detta medför problem då man ser båda sammtidigt. Kan man kringgå detta på något sätt?

Har du någon URL där man kan se vad du menar?

Nej tyvärr har ej det. Men som exempel kan jag säga:

Jag har en orange knapp, jag vil latt den skall blir röd när man för muspekaren över.
Jag kör image swap i DW vilket innbär att jag browsrar fram vilken bild som skall ersätta när jag för musen över, i mitt fall är den alltså röd. Men DW lägger helt sonika den röda ovanpå den oranga, då syns en bit av oranga under

ok ska prova

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-29 21:56
Ursprungligen av Matador2003:

Jag undrar över en funktion i DW som heter swap image vilket som bekant innebär att den byter bild vid mouse over. Problemet är att den lägger roll over (dvs knappen jag vill ska visas när man kör mouse over) bilden ovanpå den vanliga bilden. Detta medför problem då man ser båda sammtidigt. Kan man kringgå detta på något sätt?

Njaee...då gör du nog nåt galet. Gör så här:
1. Lägg in bilden (knappen?) du vill ha synlig jämt.
2. Markera bilden. Skriv in länken i "link" i Proprety Inspectorn
3. Med bilden fortfarande markerad, ta "behavior" och "swap image".
4. I fönstret du får upp då navigerar du till mouse-over-bilden du ska ha. Den ska självklart ha samma format som den ordinarie om det inte är nån särskild effekt du är ute efter.
5. Se till att alternativen för image restore och vad det nu är mer är ikryssade i fönstret.
6. Klicka OK eller Yes eller vad det kan vara.

1
Bevaka tråden