Inget internet med AE! (-6753)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kära Macare, jag får ingen kontakt med min LAN-kabel in min AE...

Jag får kontakt med nätverket och kan spela musik via iTunes, men när jag skall gå ut på nätet får jag ingen koppling. När jag konfigurerar om inställningarna får jag följande meddelande: (-6753)

När jag kopplar nätverkskabeln direkt till datorn får jag kontakt. Hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 19:28

Är det så här du har kopplat,

1. Hur kopplar du upp dig mot internet och med vilken internet leverantör?
2. Har du flera datorer? Isånnafall vilka? Mac eller PC?
3. Är det Airport Extreme eller Express du har?
4. Ifall du har Extreme har du kollat så att du inte har råkat blanda ihop LAN och WAN porten?
5. Funkar internet på någon av datorerna eller funkar det inte på någon av dina datorer?

AirPort Base Station: About the WAN and LAN Ports

Ifall du svara på dessa frågor så kommer säkert ditt problem att lösa sig.

//Adam

1. Leverantör är OWNIT som använder fasta IP adresser
2. En Dator Dell Latitude med D-Link som nätverkskort
3. Express
4. Nej bara Express
5. Det funkar med fast lina men inte med det trådlösa nätverket.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-08-31 08:44

Skapa ett nytt konto i Windows och stäng av brandvägg/antivirus/antiadware osv och testa lite.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=airport+express+6753&btnG=Sök&meta=

Prova även att helt återställa din APE genom att trycka in den lille knappen när du kopplar in din APE till vägguttaget. Tror man ska släppa när det börjar blinka som bara den.

Senast redigerat 2006-08-31 08:56

Ska testa detta

Tack på förhand

Problemet löst,

Jag hade en konflikt mellan airports ip-adresser och windows ip-adresser. För att lösa problemet måste man ändra nätverksinställningarna på ditt nätverkskort för att sen starta om airport och konfigurera om inställningarna i AP. Sen skriver man i de fasta IP adressen tillsammans med airport assistant.

Problem (-6753) uppstår när det är en konflikt mellan inställningarna och man får helt enkelt börja om från början med installationen.

Jag hade samma problem.
Jag stängde ner antivirus + XP:s brandvägg.
Då helt plötsligt fick jag massa Apple uppdaterigar.
Efter omstart så funkade det, trots att brandvägg och antivirus var på...

1
Bevaka tråden