Hjälp angående Macbook köp

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-29 01:04

Hejsan allesammans!

Jag ska troligen köpa en Macbook. Jag sitter här med 15k på mitt konto efter en sommar full av jobb. Jag har fastnat för Macbooken, men vet inte om jag ska slå till riktigt ännu. Jag har lite frågor först.

1. Jag hörde att man måste ha en "äkta" version av windows xp sp2 för att kunna installera windows xp på Mac:en. Stämmer detta?

Om Ja, kan jag nog inte köpa en macbook. Jag spelar nämligen dagligen ett MMORPG som heter Ragnarok Online, och jag kan inte leva utan det.

Om Nej, så blir det en beställning redan senare idag i skolan.

2. Jag har ju inte tänkt att spela de senaste spelen eller så (därför har jag sålt min stationära PC.)
De spelen jag vill lira är gamla godingar som Q3, UT, Ragnarok Online, WC3, StarCraft och kanske WoW ngn gång i framtiden. Till detta behöver jag tyvärr XP Pro SP2 på Macbooken, tror jag?

3. Sen så vill jag ju så klart surfa trådlöst med datorn. Grejen är den att vi har 4 eventuellt 5 PC's här i hemmet som också ska vara med i nätverket. Vilken Router bör jag satsa på? Gärna en så snabb och stabil som möjligt (till ett vettigt pris.)

4. Jag har också läst ryktena om en Intel Core 2 Duo Merom, som tydligen snart ska pluggas in i de nya Mac:arna. Om/När tror ni detta kommer träda i kraft? Gäller det också Macbook? Själv tror jag inte det.. Skulle ju inte vara roligt att köpa en ny dator (sin första Mac) och så månaden efter kommer det ut en rejält upphottad version av samma dator
Jag är extremt tacksam för svar.

/Daddi.

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 08:01

3: Jag har själv en Belkin, sk. 108 megabit som funkat bra med 2 sladdkopplade och 2 trådlösa datorer då jag valt fast IP:n, med DHCP var den väldigt shaky vid torrent-nedladdning. Köpte den på Webhallen men hittade den inte där nu. Innnan jag konfat fasta IPn och den alltså strulade letade jag efter en stabilare och läste då väldigt mycket gott om D-Links spelrouter, http://www.webhallen.com/prod.php?id=43268. Snabb upp- och nerström och gigabitswitch, kostar dock nästan 1600.

4. Inget vet något, alla tror något. Kanske Macbook-Merom, definitivt MBP-Merom, innan oktober är väl konsensus. Kan ske idag, det är tydligen next tuesday denna tisdag.

1
Bevaka tråden