Köpa Macbook i butik eller från AppleStore?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:40

Jag är i valet och kvalet mellan att köpa en Macbook i en fysisk butik (t.ex. InLife) i Stockholm eller direkt från AppleStore. Finns det en reell skillnad att ha köpt i butik när det gäller garantihantering och allmän köptrygghet om man får problem med datorn? Eller är skillnaden försumbar? Kan man t.ex. lämna in datorn på garantireparation i en Apple-butik även om man inte köpt den där?

I mitt fall blir prisskillnaden 1220 kr mellan att köpa från AppleStore (med studentrabatt) jämfört med att köpa från butik utan rabatt. Med utgångspunkt i det högre butikspriset kan jag för bara 1260 kr extra få den 3-åriga garantin - om jag väljer att köpa datorn från AppleStore.

Det hör till saken att jag (om jag köper från AppleStore) tänkt välja en modell med standard-RAM-minne och sedan låta en butik byta till 2 GB (eftersom AppleStore tyvärr är så dyra på detta).

Hur skulle ni ha gjort och resonerat?

/Galex

• Medlem
  • Oslo
  • 2006-08-28 14:55

Vi har köpt från AppleStore "med studentrabatt" och köpt till 2 GB minne och byt själv vilket är mycket enkelt med en bra instrument stjärnmejsel. Tycker du skall göra detsamma.

Beställ din MacBook via AppleStore på webben, så kan du få bonuspoäng via 99bonus. http://www.99bonus.se/

Helt utan extra uppoffrignar får du cirka 1000 poäng som du direkt kan växla in mot en fräck Apple-nyckelring eller ett presentkort på iTunes Music Store.

/M

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-07 17:38

Jag kommer inte köpa med studentrabatt. Kommer nog inte köpa den på applestore, då jag inte klarar att vänta. Ska sätta in extra minne i den. Vilka återförsäljare rekommenderas för mitt köp av Macbook pro?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 17:04

Även jag är i lite valet och kvalet...

Känns som att vid köp i butik, speciellt då man är företag, har möjlighet till en helt annan nivå av service... Stämmer det eller är det bara jag som fått för mig något?

Jag menar, AppleStore och bonussystemet i all ära (hade kammat hem en Nano efter köpen), men kan en bra kundservice ersättas av ett telefonnummer?

Senast redigerat 2006-09-10 17:15
1
Bevaka tråden