Bränna via stationär?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 09:52

Kan jag på något sätt använda brännaren i min G5a med min gamla PowerBook? Jag vill bränna en CD med musik från iTunes – som är låst till den datorn.

• Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:27
Ursprungligen av palb:

Kan jag på något sätt använda brännaren i min G5a med min gamla PowerBook? Jag vill bränna en CD med musik från iTunes – som är låst till den datorn.

Låst till PowerBooken alltså.

Hur menar du att musiken är låst till PowerBooken? Fungerar det inte att bara flytta dem till G5an genom ett nätverk?

• Oregistrerad
  • 2006-08-30 10:05

Det är musik köpt på iTunes som är auktoriserade för att spelas på min PowerBook, d v s det är en bekant som äger låtarna men som auktoriserat min PowerBook (av 5 möjliga är det väl?). Jag kan visserligen kolla om det är ok att auktorisera min G5a också, men då personen finns i Norge vill jag inte be om lösen och göra det själv. Känns inte bra att sitta på hans lösen. Det korrekta lösningen är att bränna en skiva med dessa låtar så jag kan spela dom på stereon eller i bilen. Men då PowerBooken saknar brännare så undrade jag om man på någon vänster kan använda brännaren i G5an?

• Oregistrerad
  • 2006-08-31 11:35

De låtar du köper på iTunes Musicstore kan inte brännas. Om du bara bränner filerna som de är kommer de att hamna på skivan men inte gå att spela upp.

Vet inte om det finns ngt program som kan fixa det men annars är lösningen att spela upp dem från iPoden och spela in dem i datorn och göra nya filer, men det tar ju tid!

• Oregistrerad
  • 2006-08-31 11:44
Ursprungligen av CEB:

De låtar du köper på iTunes Musicstore kan inte brännas. Om du bara bränner filerna som de är kommer de att hamna på skivan men inte gå att spela upp.

Vet inte om det finns ngt program som kan fixa det men annars är lösningen att spela upp dem från iPoden och spela in dem i datorn och göra nya filer, men det tar ju tid!

Klart det går att bränna en CD från iTunes som sedan går att spela var som helst. Du menar nog filerna som dom är direkt på CDn.

1
Bevaka tråden