Trådlös EJ som tillval iMac Core Duo

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 21:47

Hej,

När jag skall köpa en iMac Core Duo hos Apple Store finns inte trådlös mus + trådlöst tangentbord som tillval under "Individualisera din Mac". Således är man tvungen att lägga till dessa senare och pynta upp > 1000 kr. Förvisso får man ju en dubbel uppsättning möss och tangentbord, dock lär den ena hälften samla damm i mitt förråd.

När man konfiguerar en Mac Pro tex. då finns det trådlösa tillvalet med, till reducerat pris!

Varför denna prisdiskriminering? Trodde iMac-konceptet handlade mer än något annat om enkelhet och trådlöshet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-26 23:19

Den trådlösa musen kom efter den nuvarande iMacen och de har väl helt enkelt inte ändrat det. Väntar säkert med det till nästa iMac...

Ursprungligen av flojon:

Den trådlösa musen kom efter den nuvarande iMacen och de har väl helt enkelt inte ändrat det. Väntar säkert med det till nästa iMac...

Det fanns trådlösa möss innan Mighty Mouse kom som trådlös. Frågade precis min flickvän och hon har oxå konfigurerat en iMac med trådlöst tbord och mus.

• Oregistrerad
  • 2006-08-26 23:20

#2 Okeej, men inte ens ett trådlöst tangentbord som tillval? Det har ju funnits ett tag. Kan det bli en bättre deal om man ringer Apple Store istället?

När kan nästa iMac tänkas komma? Core 2 Duo? Enl. MacRumors Buyers Guide är det dags.... Har dock inte sett några rapporter om minskade lager som hos Minin, mkt rapporter också om MacBook Pro.

• Medlem
  • 2006-08-26 23:34

Apple skickar iMacen med dator, tangentbord och mus i samma förpackning. Jag kan tänka mig att det är därför.

• Oregistrerad
  • 2006-08-26 23:36

#4 Har för mig det såg ut som att tangentbord och mus låg i samma låda som Mac Pro också? Eller så minns jag fel De får gärna packa om min låda dock. Sladdar och jag är inte polare, alls.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-27 09:47

Det står klar och tydligt på Applestore att alla iMac-modeller levereras med kabelanslutet tangentbord och mus.

Är inte säker, men har för mig att det funkat att välja trådlöst innan. Kan dock bara ha drömt det...

• Oregistrerad
  • 2006-08-27 10:47

#6 Nja, inte övertydligt. Mer trycker man väl på de trådlösa fördelarna som finns inbyggda i iMacen. Finner inte detta helt logiskt, får ta och ringa Apple Store.

#7 En dröm om framtiden kanske.

Ja, iMac har kunnat fås med trådlösa doningar en gågn i tiden. Skumt att det valet är borta.

1
Bevaka tråden