Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man in 750 GB i ett Lacie ethernet minidisk-skal?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-25 21:00

har en 750gb disk liggande här framför mig.. den skriker släng in mig i lacie ethernet mini disk skalet 250gb

tror ni det skulle funka? någon som provat att byta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-08-26 09:09

måste bara fråga dig en sak...
låter din disk väldigt mycket?
min surrar hela tiden även när datorerna är avstängda och den inte används.. typ som en datorfläkt.. otroligt störande.

Tänkte om det är fel på mitt ex.

/Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 13:45
Ursprungligen av Danne82:

måste bara fråga dig en sak...
låter din disk väldigt mycket?
min surrar hela tiden även när datorerna är avstängda och den inte används.. typ som en datorfläkt.. otroligt störande.

Tänkte om det är fel på mitt ex.

/Daniel

jag öppnade den å kikade idag. Det är hårddisken som låter. Testade med att koppla bort fläkten från chassiet, sen har den ingen dämpning om man jämför med min iomega som har tex gummiringar där det sitter skruvar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 23:39
Ursprungligen av Costas:

jag öppnade den å kikade idag. Det är hårddisken som låter. Testade med att koppla bort fläkten från chassiet, sen har den ingen dämpning om man jämför med min iomega som har tex gummiringar där det sitter skruvar

Jag kanske är lite trög och fattar inte ditt inlägg. Hittade du någon orsak eller lösning på oljudet?

Har du testat att byta disk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 11:00

tjena

ja... darför har jag gömt den på vinden

sketna disk

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-08-26 12:44

ja otroligt störande ljud i längden.. får ta och stänga in den lilla saten någonstans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 00:26

Det var själva hårddisken som lät jättemycket när den snurra. Sen var iomega disken dämpad med gummiringar hit och dit.. något som lacien saknade helt

fick aldrig igång den nya disken i lacieskalet. Tror att disken har någon speciel partition och jag orkade inte ghosta över disken. MEn jag ska test att spegla laciedisken på den nya 750 gbarn.. borde funka bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 11:48
Ursprungligen av Costas:

Det var själva hårddisken som lät jättemycket när den snurra. Sen var iomega disken dämpad med gummiringar hit och dit.. något som lacien saknade helt

fick aldrig igång den nya disken i lacieskalet. Tror att disken har någon speciel partition och jag orkade inte ghosta över disken. MEn jag ska test att spegla laciedisken på den nya 750 gbarn.. borde funka bättre.

Borde fungera direkt tycker man. Men det kan ju vara så att det ligger nån liten "mini-linux" på en första partitation som bootar upp den. Eftersom den har ethernet o lite annat jox så måste den ju ha mjukvara för det. Lättast är ju att stoppa mjukvaran på disken.

  • Medlem
  • 2006-09-19 21:09

Köpte en LaCie Ethernet mini idag, tyvärr efter att ha läst er diskussion... Den låter ju hysteriskt mycket. Har den hemma instängd i en möbel och hör den ändå när jag är i ett annat rum...
Så, frågan är: Går det att få den att 'somna' automatiskt efter ett tag? (Hittar inga såna inställningar.) Eller kan man få tyst på den på nåt annat sätt?

/Linus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 14:02
Ursprungligen av L:

Köpte en LaCie Ethernet mini idag, tyvärr efter att ha läst er diskussion... Den låter ju hysteriskt mycket. Har den hemma instängd i en möbel och hör den ändå när jag är i ett annat rum...
Så, frågan är: Går det att få den att 'somna' automatiskt efter ett tag? (Hittar inga såna inställningar.) Eller kan man få tyst på den på nåt annat sätt?

/Linus

Jag har läst igenom manualen nyligen då jag också ville kolla denna funktion. Den verkar inte finnas. Inte heller kan man väcka den via Ethernet, vilket hänger ihop lite.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-22 14:46
Ursprungligen av Oloff:

Jag har läst igenom manualen nyligen då jag också ville kolla denna funktion. Den verkar inte finnas. Inte heller kan man väcka den via Ethernet, vilket hänger ihop lite.

Har den inte wake-on-lan funktion?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 15:00
Ursprungligen av Bijan:

Har den inte wake-on-lan funktion?

nope. Mini versionen har inte det. Det finns i programmet "IP Configurator" som meföljer med det är bara för den dyrare varianten "Lacie Ethernet Disk".

1
Bevaka tråden