Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Paypal och inlåsta pengar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 14:34

Hej Macare.

Jag hoppas någon här kan hjälpa mig. Trots utförliga mail till Paypals support så svarar dem aldrig med något som blir till en lösning.

Jag har pengar innestående som jag inte får ut, varför:
-Jag har inte fört in "Expanded Use Number", och då jag gjorde mitt konto så var det flera år sedan. Så jag kan inte få tag i det på banken längre då de inte sparar uttags-historiken så långt tillbaks.

Jag har en withdrawal limit, så man kan ta ut pengar till ett visst belopp varje månad.
För att denna Limit ska börja om på nytt till nästa månad så måste man ha kommit ned till just 0 på sin withdrawal limit.

Problemet är då:
Jag har kvar 3,72USD på min limit, och har haft det i flera månader.
Då det finns ett minimum-belopp vid uttag så kan jag inte ta ut 3.72USD, det är för lite.

Så jag sitter ju fast. Att ha Expanded Use Number skulle fixa allt.
-men det har jag inte kvar siffror på.

Inte heller kan jag ta bort kort å lägga till nya kort.. man kan bara få ett Expanded Use Number per paypalkonto, ej per kreditkort.

Någon som har en smart lösning? Jag kan ha missat något.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-25 16:34

Visste du inte att fångarna i Guantanamo Bay inte längre får naglarna utdragna? Dom måste istället försöka skapa en dialog med Paypals support.

Tyvärr verkar ju du vara fastlåst i ett slags Moment 22. När jag läste inbillade jag mig färst att det var en saftig summa det handlade om. Sen kom jag till "3,72 USD" som ju är ungefär 20 spänn.

Har alltså ingen lösning eftersom PPs support inte är att leka med. Jag skulle nog glömma dom där 20 kronorna fortare än kvickt istället.

Ursprungligen av Danne V:

Visste du inte att fångarna i Guantanamo Bay inte längre får naglarna utdragna? Dom måste istället försöka skapa en dialog med Paypals support.

Fan . detta var nog den roligaste kommentar jag läst på forumet .. någonsin .. hahahahahahaha LOL

Mitt råd är: UNDVIK PAYPAL SOM PESTEN! Har flera gånger blivit blåst av dem. Visserligen inte så stora belopp, men i alla fall. Senast tvingade en levernatör mig att använde dem. De drog en massa avgifter utan att göra något. USCH!

Jag säger tvärtom. Har funkat galant i 3-4 års tid nu.

Jag har bara goda erfarenheter av PayPal, har funkat klockrent de gånger jag använt det.

Samma här, använt sen 2001 eller nåt

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 23:41

He he.. ja, det är inte 20 spänn som jag har innestående..
det är den summa jag har kvar i Withdrawal limit.

Så jag sitter i ett moment 22 som nån sa.

Har idag pratat med dem på telefon om det, men de sa att de hade en lösning..
jag får faxa in uppgifter, de skulle skicka in vidare instruktioner på mail.
Men det var 12 timmar sedan, så jag får ringa dem åter igen...

Annars tycker jag som er, att Paypal funkar riktigt bra!

Skaffa ett nytt konto, du behöver bara en epostadress, skicka pengarna dit? Om problemet är att du bara har en epostadress, skaffa då en till.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 09:38

Taz, där sa du något. Det kan nog vara lika bra att göra det faktiskt!

Fick nu ett mail åtminstone om vilka steg man skulle ta till väga -faxa in en hel del papper. Allt känns som att det går att uppfylla, förutom detta:

3. A copy of the credit/debit card statement that shows at least the
last four digits of the card, your name and your postal address that
matches the address registered in your PayPal account.

"By default" så får man ju inte med dem uppgifterna på ett och samma statement från min bank i alla fall.

Men man får väl kanske prova det!

Men Taz, du kan vara inne på något där!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-26 11:55

Det enda man kan använda Paypal till är att betala saker med.

Dom håller medvetet inne med kosing på lite olika sätt för att tjäna ränta. Ger jag mig fan på !

Var tvungen att Refounda 2000 USD på grund av att det inte gick att confirmera emailadressen.

Meddelandet jag fick är som följer:

We are sorry, we are experiencing temporary difficulties. Please try again later. If this error occurred while making a payment, avoid duplicate payments by checking your Account Overview before resending a payment.

Message 3514

Detta innerbär att dom tar på sig ansvaret för förseningarna tycker jag.

Har inte läst igenom denna tråd ännu så jag skriver kanske något som Ni redan har tagit upp.

Det är roligt när så nördiga saker som problemlösningsmetoder man använder för programmering visar sig vara till användning i verkligen livet. Jag menar workarounds som är att när man stöter på ett problem man inte kan lösa hittar ett sätt att INTE lösa det utan att jobba sig förbi det på något sätt.

På det nya kontot så går du igenom deras verifieringsprocess och ser till att få upp beloppet för uttag mm. När allt är klart, kontot tömt, så kan du stänga det (det finns ett sådant alternativ när man är inloggad).

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 22:48

Taz, jo..det är då en rejäl workaround.

Tycker dock det borde finnas en process för att man ska kunna få en ny chans att få ett "Expanded Use Number"

Det mitt fax, och därefter ett samtal till dem -så höjer dem min withdrawal limit. Att bli verifierad finns dock inte med på kartan.

Nåja, ska faxa då jag är tebaks på jobbet, har inte fax hemma

Jag har när det varit panik scannat dokument (eller fotograferat dem med digitalkamera), redigerat lite och sedan faxat dem via inbyggda modemet. Men en riktig fax är förstås lättare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-28 16:25

Om det nu är så små belopp som 3 dollar det handlar om att få ut, så kanske det enklaste är att köpa nåt för pengarna, t.ex betala ett Sharewareprogram du redan använder mycket men glömt att betala för.

Koppla Paypal mot ditt bankkort så drar dom resten från det om det behövs och ditt Paypalkonto är tomt efter det. Klart slut.

Det gällde tydligen betydligt högre belopp än 3 dollar. 3 dollar var den nuvarande, alldeles för långa beloppsgränsen på uttag.

Det var också så att han redan försökt koppla sitt kort mot Paypal-konto för flera år sedan och något nytt försök tillåts inte enligt reglerna tydligen och den kod som då skrivits på kontoutdraget för kortet går inte att få tag i längre, den som skall uppges på Paypal.com för att höja limiten.

1
Bevaka tråden