Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återkallar 1,8 miljoner batterier till bärbara datorer

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-08-25 07:22

Får samma fel jag (testade 06:50 nu på morgonen), men men...man får väl prova igen - eller ringa! Hur har Apple gjort annars? Kan man kila in till sin närmaste ÅF verkstad och få det utbytt som någon nämnde, eller måste man lösa det snigelvägen? Antar att alla ÅF inte vill få en massa batterier överallt

/Fredrik

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-25 07:25

Jag hade fel Adrian B nu har jag också beställt ett nytt så det gälde tydligen de sista ibook modellen också..

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 07:32

Nu fungerarade det att anmäla sig.. 4-6 veckors leveranstid

/Joakim

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-25 07:43

Trevligt, min gamla iBook G4 800MHz omfattades också av bytet

Hoppas inget händer med det gamla nu innan det nya kommer

Underbart - jag som just köpt min PB 12" begagnat slipper nu lägga ut ytterligare 1300 spänn på ett nytt batteri

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-25 10:36

Den hävdar at jag inte har rätt nummer på batteriet - men enligt listan nedan har jag det - eller har jag det.

PB 15"
A1148 - 6N541 enligt batteriet

Enligt Apple:

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 15:59
Ursprungligen av Tangen:

Den hävdar at jag inte har rätt nummer på batteriet - men enligt listan nedan har jag det - eller har jag det.

PB 15"
A1148 - 6N541 enligt batteriet

Enligt Apple:

Du har säkert redan fattat att du måste skriva in hela serienumret för att det ska fungera, annars så borde du pröva det nu! Fiiint med nya batterier!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-25 10:51

Om man staplar alla dessa batterier på varandra får man ett batteritorn som är 3,6 mil högt...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-25 15:00
Ursprungligen av Wire:

Om man staplar alla dessa batterier på varandra får man ett batteritorn som är 3,6 mil högt...

Hahaha, så rätt mitt denna halvt allvarliga tråd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-25 12:23

Det här är ju kanon När datorn börjar närma sig två års ålder så får man nytt, fräscht batteri Dock blir man ju lite tveksam till att använda det man har nu...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 12:39

Jag ringde Apple idag och fick efter en kvarts violinlyssnande prata med nån snubbe. Jag behövde bara nämna serienummret på mitt batteri, så la han in en order på ett nytt batteri.
Telefonväxeln har tydligen varit väldigt överbelastad idag på grund av Apples krånglande hemsida. Gud va skönt med ett nytt batteri.

Nu är det beställt via apples supportsida. Känns bra tack vara att batteritiden nu är nere på 40 minuter.

Hur skall man göra nu? Bara köra på ström? Hur gör ni som väntar på ersättningsbatteri?

Ursprungligen av ru4real?:

Hur skall man göra nu? Bara köra på ström? Hur gör ni som väntar på ersättningsbatteri?

Bestämde mig för att köra på som vanligt, men koppla ur laddaren när jag går ut. Det hade väl trots allt bara rapporterats nio fall på 1,8 miljoner batterier...

Jag har 6C534... enligt apples supportsida är mitt batteri berört men kan ändå inte beställa från den sidan. Datorns (iBook 12") serienummer säger den är rätt men inte batteriets.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 13:29

funkar inte

Har A1079-zz426, men enligt supportsidan stämmer datorserie numret, men inte batteriserienumret, mysko. Tror jag ringer..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-25 17:51

batteribyte

När jag försöker skriva in mina uppgifter (namn och adress) verkar inte en svensk zip code fungera, lämnar jag fältet tomt protesterar den också. Vet någon vad jag skall skriva i detta fält?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-25 18:25
Ursprungligen av ylipaa:

När jag försöker skriva in mina uppgifter (namn och adress) verkar inte en svensk zip code fungera, lämnar jag fältet tomt protesterar den också. Vet någon vad jag skall skriva i detta fält?

Lämna inget tomrum...

Rätt: 41550
Fel: 415 50

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-25 19:12

Det ville inte fungera trots att jag tog bort mellanrummet. Jag kanske skulle ta och ringa i stället.:tveksam:

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 13:00

Jag tror banne mig det får bli en crosspost, även om jag skäms lite och ber om ursäkt:
http://www.99mac.se/nyheter/101669-ab-powerbook-boerjade-brinna-kraftigt.html

Har också mitt batteri liggandes nu, blandade känslor. Lite putt för att ha en stationär dator, men får ju trots allt ett sprillans och säkert(?) batteri.

Har köpt genom Apple Center, inte direkt från Apple Store mao - gäller det fortfarande att fylla i uppgifter och vänta 4-6veckor, eller har man förmån genom Apple Center och får ett utbytesbatteri direkt i handen?
Tänkte om någon här sitter på svaret, annars traskar jag ner och frågar själv

Mitt A1078-3K528 var också valid. Nu hoppas jag bara att mitt tredjeparts batteri inte har samma fel (har iofs ett helt annorlunda SN än apples).

Kanske jag kan sälja ett reportage till Aftonbladet, Fox News eller The Sun?
"Young mans cock held hostage by battery-terrorist sleepercell"

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 14:33

kunde dom inte väntat ett tag till tills mitt batteri var lite mer slitet bara ett år gammalt änsålänge.

Dock så får jag samma fel som alla andra, står att datorns serienummer är rätt men inte batteriet får väl helt enkelt ta och vänta och se om det blir nån skillnad.

fick aldrig till det på Apple's batteribytarsida.. ringde till Supporten och pratade med Elin som snyggt tog emot all info.. Fick ett bekräftelsemail alldeles nyss.. He he... nytt batteri.. Inte illa

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-25 20:21

Du har inte blandat hop den med en eventuell box-adress (om ni har sådan)?

(Nu har även jag skickat efter ett nytt batteri. Synd att inte iPod-batterier återkallas också :/ )

Efter den senaste uppdateringen av serienummer kommer iaf inte jag få ett nytt batteri...
Igår hade det varit möjligt, men således inte idag. Suck.

"6C519 - 6C552 ending with S9WA, S9WC or S9WD"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-26 10:24

Igår skickade jag efter 8 st nya batterier till PB G4. Idag är inget av dom gilltiga för utbyte eftersom Apple har ändrat serienummer på sin hemsida. Undrar om Apple ändå skickar nya eftersom jag hann beställa?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 14:03

Nehepp, då blev det inget. Felade på fyra sista bokstäverna. Back to portabel dator med andra ord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-26 15:41

Har någon lyckats skriva in en zip code med eller utan mellanrum eller lyckats registrera beställningen utan att fylla i detta fält? Har någon över huvud taget lyckats registrera sig på hemsidan eller har alla skött detta via telefon? Jag försökte själv ringa och fick sitta och vänta en bra stund innan jag insåg att det var fredag kväll och därmed ingen som kunde svara.:"> . Jag får väl snällt vänta på att den nya veckan inleds och göra ett nytt telefonförsök såvida ingen har ytterligare tips på hur jag kan skriva i zip code-fältet, för trots alla hjälpsamma förslag har det inte fungerat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-26 16:18
Ursprungligen av ylipaa:

Har någon lyckats skriva in en zip code med eller utan mellanrum eller lyckats registrera beställningen utan att fylla i detta fält? Har någon över huvud taget lyckats registrera sig på hemsidan eller har alla skött detta via telefon? Jag försökte själv ringa och fick sitta och vänta en bra stund innan jag insåg att det var fredag kväll och därmed ingen som kunde svara.:"> . Jag får väl snällt vänta på att den nya veckan inleds och göra ett nytt telefonförsök såvida ingen har ytterligare tips på hur jag kan skriva i zip code-fältet, för trots alla hjälpsamma förslag har det inte fungerat.

Jag lyckades registrera mina två batterier utan problem. Fick bekräftelsemail efter några minuter som uppskattade leveranstiden till 4-6 veckor.

Postnummret (zipcode) klagade första gången på att jag skrev 415 50, ändrade detta till 41550 och beställningen gick igenom... verkar vara ren tur med tanke på alla problem som alla andra har haft....
:eek:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-26 16:29

Trägen vinner

Nu lyckades jag till sist registrera mig på hemsidan. Jag fick skriva in min zip code ett antal gånger, sudda ut och skriva in igen. Efter 7-8 försök godkände man till sist min zip code. Så nu väntar man bara på en bekräftelse.:D

Bevaka tråden