Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig bokföring för mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat samla på mig en hel del verifikat som bara ligger och vänta på att bli bokförda nu under det gångna året. Jag skulle således behöva få lite ordning i det hela och letar efter ett bra bokföringsprogram för Mac OSX, att det är billigt är en förutsättning.

Ett alternativ kan ju vara att sköta det i en riktig bokföringsbok (alltså vi talar papper), jag har väl allt som allt max 20-30 verifikat och det kan väl inte ta allt för lång tid att ordna det. Vad säger ni?

tack på förhand
Fredrik

Ursprungligen av fredrik_bt:

Jag har börjat samla på mig en hel del verifikat som bara ligger och vänta på att bli bokförda nu under det gångna året. Jag skulle således behöva få lite ordning i det hela och letar efter ett bra bokföringsprogram för Mac OSX, att det är billigt är en förutsättning.

Ett alternativ kan ju vara att sköta det i en riktig bokföringsbok (alltså vi talar papper), jag har väl allt som allt max 20-30 verifikat och det kan väl inte ta allt för lång tid att ordna det. Vad säger ni?

tack på förhand
Fredrik

Prova denna länk?

http://search.atomz.com/search/?sp-a=00032a8c-sp00000000&sp-advanced=1&sp-w-control=1&sp-q=bokf%F6ring

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-24 02:11

WindowsWindowsWindowsWindowsWindowsWindowsWindowsWindowsWindows...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-24 06:54

iOrdning?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-08-24 07:25

Bollbok har ju nämnts en del här på 99mac:

http://bollosmedja.se/index.php?kategori=bollbok

(Länken funkade inte för mig, andra kanske har bättre lycka.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-30 18:04

Den bör fungera nu. Har haft illa problem med hemsidan. Nu är de lösta.

Ursprungligen av johanf:

Bollbok har ju nämnts en del här på 99mac:

http://bollosmedja.se/index.php?kategori=bollbok

(Länken funkade inte för mig, andra kanske har bättre lycka.)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-08-24 08:38

iOrdning, Tveklöst. Ett enkelt, snyggt program gjort för Macanvändare.
Fråga något om programmet på iOrdnings forumsida och du har oftast ett svar kort därefter. Känns genomtänkt, enkelt och logiskt och har vad man behöver. Inte en massa mer. Fakturadel med kundregister kopplat direkt till OS-X adressbok är lysande!
Har använt programmet i knappt ett halvår och är mycket nöjd.

Demoversion finns att tanka hem.

www.iordning.se

/Bauer

Ursprungligen av fredrik_bt:

Jag har börjat samla på mig en hel del verifikat som bara ligger och vänta på att bli bokförda nu under det gångna året. Jag skulle således behöva få lite ordning i det hela och letar efter ett bra bokföringsprogram för Mac OSX, att det är billigt är en förutsättning.

Ett alternativ kan ju vara att sköta det i en riktig bokföringsbok (alltså vi talar papper), jag har väl allt som allt max 20-30 verifikat och det kan väl inte ta allt för lång tid att ordna det. Vad säger ni?

tack på förhand
Fredrik

Ska jag vara riktigt ärlig så är det nog så att om det verkligen bara handlar om 20 - 30 verifikat, då klarar Du Dig bra med en vanlig dagbok som Du kan köpa i bokhandeln. Många använder också excel. Om excel nu är godkänt eller ej vill jag låta vara osagt - trots allt finns det många som använder just excel. Risken med excel är att Du lägger ner alldeles för många timmar på att göra en mall. När Du sedan räknar ihop timmarna så har Du ofta en mycket låg timpennig för dessa timmar.

Sedan måste jag fråga mig om det verkligen bara är 20 - 30 verifikat. Det antalet verifikat (och mer därtill) får man ju lätt i ett företag UTAN VERKSAMHET.
Om det då är fler än dessa 20 -30 och Du vill bokföra på Mac, så finns det inte fler program för Mac än att Du kan ta en liten titt på vart och ett av dom som finns. Stirra Dig inte blind på priset om Du betalar 500 eller 1500 är inte det viktiga. Du ska ju leva med programmet i flera år. Se till att få ett program som Du tycker är enkelt att hantera och som Du trivs med.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-24 08:56

Bokföringsprogram på Mac har diskuterats flera gånger förut och mina rekommendationer finns i tidigare trådar.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 14:04

kolla in Accounts på http://www.nano.com.au/. Det är inte anpassat till svenska förhållanden, men enkelt, snyggt och fantastiskt smidigt för den som vet vad man ska göra. Dessutom billigt.

Ett tips är att leta upp ett exemplar av senaste MacWorld där de har just ett test av ekonomiprogram

1
Bevaka tråden