Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfiguration av AirPort Basstation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon kunnig människa redogöra inställningarna i en AirPort basstation för mig? Jag har nämligen en hemma nu och är lite osäker på hur vissa inställningar påverkar mottagningen.

Man kan ju ställa in stationstätheten på låg, medium eller hög.
Har dessa alternativ någon betydelse för mottagningen i min dator?

Beroende på hur man har ställt stationstätheten så kan man välja olika bandbredder med 11 Mbit/s som snabbast och 1 Mbit/s som slöast.
Har dessa val någon inverkan på mottagningen?

Anledningen att jag frågar är att jag upplever att mottagningen blir aningen bättre när man sätter stationstätheten på "låg". Men jag är inte riktigt säker.

Eftersom jag än så länge bara surfar på modemet och inom kort kommer att surfa via Telia ADSL så behöver ju bandbredden inte vara högre än 1 Mbit/s.

Någon som har några konstruktiva inlägg att berika mig med???

Jag kör AP via Telia ADSL och jag har ställt min på låg stationstäthet. Då räcker signalen längre. Precis som du sa så spelar det ju ingen roll om du inte kan ha 11Mbit/s eftersom du inte får den bandbredden in till APn. Sedan har jag själv funderat på kanalen. Jag tror att den endast behövs om man har fler stationer, så att signalerna skiljs åt. Men jag tycker mig märka en viss förbättring på kanal 1 än på ett högre nummer. Men det kanske är psykiskt.

1
Bevaka tråden