Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook klarar Keynote-effekter bra?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 21:56

Eftersom jag tänkte börja resa runt lite och presentera mina idéer för olika företag omkring i världen vill jag ha en laptop att demonstrera Keynote-presentationer på, men vill samtidigt inte sälja min iMac Core Duo för att ha råd med en MacBook Pro. Jag gillar att ha en desktopdator samtidigt som en laptop.

Har sneglat på MacBooken, men med tanke på grafikkortet undrar jag om man får full acceleration utan det minsta hack i Keynote-presentationer med mycket effekter och animeringar? Dessutom är ju Apple-Remoten perfekt när man skall bläddra vidare i sin presentation.

Eller borde jag försöka hitta en av de senare Powerbook och köra med min Z600-telefon och Salling Clicker som fjärrkontroll?

MVH\.Pauli

Eftersom kraven för Keynote är ...a Macintosh computer with a 500 MHz or faster PowerPC G4, PowerPC G5 or Intel Core processor, 256 MB of RAM (512MB recommended), 32MB of video RAM... så klarar en MacBook av effekterna bara bra.

Fördelen med att köra Clicker (eller ett liknande program) är att man inte behöver sikta på datorn för att lyckas byta slide.

1
Bevaka tråden