Vad händer med iMac serien?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite förbannad just nu.

Mitt arbete har bestämt sig för att än en gång erbjuda alla Hem-Pc.... som vanligt är det verkligen med betoning på PC . Den här gången skall det tydligen bli HP-burkar...
Det brukar bli så när idioter från IT-avdelningen skall vara med som sakkunniga.... inte fan rekommenderar de ngt annat är PC - Om firman bytte till Mac skulle ju hälften av dem få sparken

Känner bara ett stort *suck*
Nu skall de sitta där och tro att de fått världens bästa burk---för den kör ju Windows.
"Finns det nåt annat?". Uppdatera sina virusskydd och brandväggar titt som tätt under tre år...

Självklart snackades det en hel del om "data" idag då.... det visade sig att säkert 5 av de tio jag talade med hade problem med sin dator. I några fall stod den helt still eftersom den kraschat....

JAG VILL HA EN IMAC!!!!

Så, iMac har hängt med nu ett bra tag, i sitt nuvarande utförande.
Detta innebär att om jag handlar en idag på AppleStore så kommer en ny om en vecka
Vad är det troligaste som kommer att hända med iMac det närmsta ?
Speedbump? (kan leva med det).
Byte av Processor ? (ptffffftttt!)
Ny design? (förbjude!)

Säg upp dig då och börja på ett vettigt företag istället!

• Medlem
  • Tyresö
  • 2006-08-21 22:04

kanske ska du vänta nån månad tills iMacen får core 2 duo.. är ingen vanlig speedbump vad jag förstått, utan det kommer bli en ganska stor skillnad med nuvarande prestanda. Om det är viktigt för dig alltså.

Har läst igenom erbjudandet och hoppar över att ta en dator. Tjejen säljer sin Dell bärbara.
Hon ärver min Powerbook G4 Alu. Jag handlar en iMac när den uppgraderats.
Då blir det en ny burk för mig. Hon gillar Mac och bärbart. Inkomsten från hennes burk gör att hon kan skaffa lite "göttegrejer" till burken....

1
Bevaka tråden