iMac Core Duo i veckan eller vänta?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-20 20:32

Jag switchade till en MacMini i Juni. Den surrar på bra och min super feta PC slår jag bara på när jag vill spela BF2.

Nu ska lill-syrran köpa en iMac med pengar hon sparat ihop. Frågan lyder: iMac nu eller vänta tills september?

Anledningen till att jag frågar är att Intels Memrom processorer kommer ut nu och det vore inte helt ologiskt om Apple gör en liten refresh av laptopps/iMacs. Dessa ny processorer har ju 64-bitars stöd vilket vore sweet med tanke på 10.5. (Quad-binaries iofs men 64-bitar känns mer framtidssäkert.)

Mvh,
Mattias

När ska 64-bitars hypen lägga sig egentligen? En 32-bitars dator som köps idag är i praktiken inte mindre framtidssäker än en 64-bitars. Den enkla anledningen är att när den tidpunkt nås och 32-bitars är helt ute är datorn sen länge ändå omodern av helt andra anledningar. Grafikkort och andra komponenter känns hopplösa långt innan en 32-bitars processor gör det.

Men oavsett 32 eller 64 bitar kan hon gott vänta några veckor till och se om nåt lanserars inför eller på mässan i Paris 12-16 september. Kommer inget då är risken stor att hon får vänta helt utan riktmärken. Det kan dyka upp nya modeller efter en vecka eller 3 månader. Nobody knows.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-20 23:33

Tack. Det blir nog en väntan i så fall. Apple brukar i alla fall ha något att komma med även när Jobs inte har någon keynote.

/mattek

1
Bevaka tråden