Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn starar ej efter automatiska uppdateringar i Windows

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-18 17:08

Hej.

Satt och spelade ett spel i Windows när plötsligt hela datorn startar om. Jag har en svart MacBook 2.0 GHz. Sedan när jag trycker på alt-tangenten för att välja att den ska startas med Windows så kommer det bara upp en svart skärm med texten: Windows startades inte normalt. Sedan kom det upp lite olika alternativ om hur man ville starta upp Windows, då valde jag Starta Windows normalt, och då startar datorn om sig igen! Jag kan alltså inte komma in i Windows igen.. Så nu har jag inget Windows.. Allt det här hände bara för att datorn startade om sig mitt i ett spel och jag tror det berodde på automatiska uppdateringar.
Så nu måste jag installera om både OS X (IGEN!!) och Windows. :/
Jag vet inte riktigt vad som hände, men ja.. Ville bara göra folk uppmärksamma på att detta hände.

  • Medlem
  • 2006-08-18 17:32

Det där hände mig på en "riktig PC" för ett tag sen. Helt plötsligt dog den, och det gick inte att starta den igen. Jag var tvungen att köpa recovery-program för att kunna läsa hårddisken igen... Den tappade av allt att döma all kännedom om filsystemet medan jag läste en blogg. Jag vet inte vad som hände.

Starta från OSX-installskivan, ändra startskiva till OSX och prova starta om igen. Funkar de så slipper du iaf installera om OSX.

Jag förtydligade även din rubrik lite granna

Senast redigerat 2006-08-18 18:11
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-18 20:21

Nej, jag förstod inte heller vad som hände. Datorn startade bara om sig, men jag tror nog det var p.g.a automatiska uppdateringar. Men ändå, detta ska ju inte hända bara för att datorn måste uppdateras. Skumt.

Jag hade från början valt att starta OS X, inte Windows. Men men, jag har installerat om OS X och Windows nu (ja, jag är envis) så det spelar ingen större roll. Bara kändes lite skumt att det hände. Otroligt jobbigt att man måste köpa recovery-skivor bara för att allting dör helt plötsligt!

Köpa? Du får ju med en OSX-skiva med datorn som du kan boota på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-20 11:32

Jaha, jo! Det är klart man får, hehe! Glömde bort att skriva att det var för PCn som jag behövde köpa recovery-skivor eftersom jag syftade lite på att samma sak hade hänt för stfm också, men då på PCn.. Ursäkta, det blev lite rörigt där ja..

Provade du att starta Windows i felsäkert läge?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-20 13:10

Jaa, det gjorde jag. Men jag visste inte vad jag skulle göra därifrån direkt.. Nåja, nu är allt som det ska igen.

Du ska starta datorn i Last good known configuration.

då startar den med stor skärm upplösning och vissa drivrutiner måste installeras om men efter det funkar det bra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-31 16:10

Inte för mig. När jag tryckte på "Last good known configuration" så startade datorn om sig. Jättekul. Men men, nu är det fixat som sagt..

1
Bevaka tråden