Köpa Mac på avbetalning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-08-18 00:27

Hej

Det är så att på företaget där jag jobbar har dom beslutat att inte fortsätta med några nya Hem-pc avtal. Då det svider lite att betala hela beloppet på en ny Mac, så undrar jag vad ni skulle rekomendera. Banklån, avbetalning till Apple (går det?) eller ska jag börja spara själv?

Spara själv är den enklaste och billigaste modellen, men då får jag vänta och det vill man ju inte!

Mvh

/J

Apple har en egen hem-PC-sida: www.apple.com/se/hempc och en annan sida Apple Financing Services som hjälper till med avbetalningar och dylikt.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-18 18:45

Har du en bostadsrätt som du kan ta lån på blir det nog billigaste lånet... annars rekomenderar jag dig att spara... visst.. du får vänta lite... men onödigt att betala höga räntor... finns roligare saker att göra med dom pengarna

Ursprungligen av Tussen69:

Han skriver ju att företaget han jobbar på slutat med hem-pc erbjudanden så vad har han för nytta av den länken?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-18 21:15

Jag har för mig att hade några skyltar i butiken som sa ”Köp dator för 500 kr/mån”. Exakt vad det innebar tog jag aldrig reda på.

Jag har letat upp en sida åt dig = http://www.pccity.se/finance.php

Ursprungligen av filuren:

Jag har för mig att hade några skyltar i butiken som sa ”Köp dator för 500 kr/mån”. Exakt vad det innebar tog jag aldrig reda på.

Jag har letat upp en sida åt dig = http://www.pccity.se/finance.php

Mmm, 11-15% ränta. Billigt och bra.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-18 21:45
Ursprungligen av Rickard A:

Mmm, 11-15% ränta. Billigt och bra.

Nej, men ett alternativ för den som inte har kontanter.

• Medlem
  • Västerås
  • 2006-08-19 08:06

Är du med i facket så kanske det finns möjlighet till så kallat medlemslån utan avgifter och med låg ränta. Kan vara värt att undersöka.
Ett annat alternativ kan vara Alltiettkonto på internetbanken Skandiabanken, deras checkkredit är avgiftsfri och med låg ränta. Söks och beviljas direkt online om du har konto.

1
Bevaka tråden