Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Firmware 1.0 update

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad för mjukvara använder ni? Den mjukvara jag använder heter CoreDuaTemp ( v 0.91) och den vissar samma som innan altså 55 - 62 grader.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 20:44
Ursprungligen av Hunter78:

Vad för mjukvara använder ni? Den mjukvara jag använder heter CoreDuaTemp ( v 0.91) och den vissar samma som innan altså 55 - 62 grader.

Nja, den du använder heter snarare CoreDuoTemp Och vi använder nog samma allihop. Skulle vi använda olika så tror jag ändå att det bara finns en sensor på CPU:n som alla program får sin data ifrån (men jag kan ha fel).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-31 19:29

Min fläkt går igång som bara den ibland om man ska ta upp Safari eller VLC. Låter verkligen som ett jetplan! Lite synd det här faktiskt. Fläkten GÅR oftare efter denna uppdatering, även om den är lite svalare.. Verkligen en PC-laptop.. Usch.

först klagas det över att macbooken är för varm, när apple fixar det i firmware, så att fläktrna kyler den mer, då klagas det på det en del blir aldrig nöjda

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-31 23:03

Jepp, så är det vet du. De som är missnöjda hörs mest. Alltid ska man klaga på något. Men är man perfektionist så är man.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-31 23:18

Är inte nöjd med uppdateringen. Nu går fläkten igång då och då. Jag kör med nedfällt lock och skiter rätt hårt i om den är lite 'för varm' så länge inget smälter. Jag led inte när jag hade den i knät heller men nu hör jag fläkt då och då istället för i princip aldrig tidigare. Kan man ställa in detta?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-08-31 23:51
Ursprungligen av d99gnu:

Jag led inte..

Datorn kanske gjorde det? Den gillar inte att vara varm..

Jag skulle gärna vilja veta hur några kan ha 20°C svalare maskiner när andra inte kommer under 50°C i idle efter 1h användning, somsakt min går inte under 56°C i idle.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-06 02:14
Ursprungligen av Hunter78:

Jag skulle gärna vilja veta hur några kan ha 20°C svalare maskiner när andra inte kommer under 50°C i idle efter 1h användning, somsakt min går inte under 56°C i idle.

Detta och de hastiga temperaturstigningarna som vissa drabbas av är ju annars typiska exempel på dålig värmeledningsförmåga. Det är inte så att apple har satt sig på tuben med kylpasta precis som de gjorde med MBP?

Edit: Gjorde lite research, ser ut som macbook kan lida av samma problem som MBP.
http://rixstep.com/1/20060521,00.shtml

Det kan även vara att skyddsplast sitter kvar:
http://cache.gizmodo.com/images/2006/06/macbookvent.jpg

Kan vidare säga att hastiga temperaturändringar mellan idle och full-load och hopp på 10-20c är något jag själv har haft erfarenheter av med andra processorer när det varit lite problem med värmeöverföringen, trots relativt låg idle blir full-loadtemperaturerna väldigt höga.

Senast redigerat 2006-09-06 02:35
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-02 16:52

...Och jag skulle gärna vilja veta hur man återställer denna uppdatering, eller tar bort denna.. För igår när jag satt med batteri så föll procent-antalet från typ 98 % till 87.. och sen vips 63.. Helt sjukt, då hade man ju inte suttit mer än en halvtimme-timme liksom. Gaaaah!

Bevaka tråden