Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boota med flera sesioner på en skiva ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följande behöver jag en lösning på, kan du svaret?

Har fyra ISO-filer med YDL "Sagitta" 4.1 ( Linux ) varav CD-skiva 1 är den som är till för att boota med inför installationen, de andra tre matas in efter hand när dom behövs. Min tanke var att bränna alla på endast EN skiva, fast då på en DVD för att få plats. Förstår då datorn eller installationen att det finns *sesioner*, dvs monterade skivor och gör allt i ett naffs? ( Nej tyvärr så har jag inte hittat YDL 4.1 på DVD, inte på Sunet i alla fall ). Ganska skönt att slippa sitta och passa en långsam installation som nog tar över en timme.

Frågeställningen kan vara av allmänt intresse och inte enbart för ett konkurerande OS - vill jag tro i alla fall. Blir liksom billigare att bränna en DVD med 4 sesioner än att bränna 4 CD-skivor.

- Olle@mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 15:08

Installerar du ofta är det ju jobbigt, annars kanske man kan pilla med 4 skivor vartannat år eller hur ofta du nu installerar om maskinen.

Alternativet är att lägga dem på en nfs eller ftp-area och peka dit när du väljer installationsmedium. Jag skulle inte lägga tid på att merga dem på en skiva.

Mnja.. de' 'r bara vetskap som berikar och det hade varit kul att veta... men som sagt vad, jag kan nog leva med 4 skivor ist'llet

Hmm.. tangetbordet med YDL beh;ver tydligen fixas lite, blir inga svenska tecken ser jag..

1
Bevaka tråden