Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail: raderad mejl återskapas

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med Apple Mail. Om jag raderar mejl så återskapas de omedelbart igen. Det lustiga är att allt jag raderar hamnar i papperskorgen, så om jag raderar det återskapade så finns det två upplagor av mejen i papperskorgen

Jag har reparerat skivbehörigheterna men det hjälper inte. Det är heller inte alla mejladresser som påverkas utan bara 2 av 7...

Prova "Bygg om" från menyn "Brevlåda" och se om det blir någon skillnad.

Det funkade inte
Har provat att installera något som hette "combo pack" men det hjälpte inte heller. Jag begriper verkligen inte vad som är fel.

Ska kanske tillägga att jag alltid är tvungen att tvångsavsluta mail då programmet inte svarar på command+q.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 14:00

De mail som du raderar ligger det kvar en kopia av dem på servern?

Ursprungligen av acke:

De mail som du raderar ligger det kvar en kopia av dem på servern?

Nope! Mail raderar inte alltid meddelanden trots inställningar men jag har gått in på servern och raderat meddelanden manuellt för att få bukt med problemet. Trots detta lyckas Mail återskapa mejl som inte längre finns på servern och som jag har raderat från inboxen.

Just nu har jag lyckats få det att fungera. Letade upp brevlådorna i biblioiteket på hårddisken och drog alla meddelanden till papperskorgen. Men, även om det fungerar för stunden så vill jag ju få reda på vad som orsakar problemet så att jag kan fixa det ordentligt.

har exact samma problem har ett mail på 256mb som återskapas fast jag raderat det. blir galen snart! hjälp snälla sinnan 27" flyger ut genom förnstret,

HJälp hur får jag stopp på min mail. den återskapar fortfarande hade 44 mail i återskapar mappen .. varför. behöver hjälp.

men hallå ingen somkänner igen detta eller kan ge rå. vart jag ska vända mig ,,?????

Vad är det för mailserver du är ansluten till ?

Det låter mer som servern inte vill spela riktigt.

Gmail.. har funkat i ett halvår grejen var att jag skickade ett mail som inte kunde skickas , så nått knepigt hände..

Stäng av Mail och släng filen:
~/Bibliotek/Mail/Envelope Index
Starta Mail och följ guiden. Det kanske hjälper.

Logga in på gmail via websidan, se om du kan se ngt konstigt där.

ähh va fan det var ju as enkelt bara att radera kontot i settings i Imail sen starta upp det igen.
det tog ju en evighet att fråga här så jag stack till mediamarkt å fråga i stället.. grym service där..tack

Ursprungligen av Cortez69:

ähh va fan det var ju as enkelt bara att radera kontot i settings i Imail sen starta upp det igen.
det tog ju en evighet att fråga här så jag stack till mediamarkt å fråga i stället.. grym service där..tack

Kan ju bero på några saker ; du gav oss ingen vidare info att börja med och vi är ett forum som består av frivilliga människor som hjälper till gratis på vår fritid.

Kan du inte ställa upp på de villkoren så får du väl prata med Mediamarkts personal istället.

Fortsätter i samma tråd.

Har för en kompis räkning brottats med gmail rejält.

gmail låser kontot pga för mkt trafik när mail.app får spader och försöker "återskapa" mail som troligen avbrutits.

All trafiken gör att gmail tror att man är en spammare. Vidare blir det problem med låsning av ens konto om man logga in för tätt.
har man flera enheter och ett iMAP-konto som kollas var femte minut från 2st stationära, och lite glesare från en iPhone och en ipad så blir det ju problem.... det är nog inte ovanligt att enheter försöker logga in på samma gång etc.

google fimpar då ens konto i ett dygn. En spärr sätts, som man kan försöka ta bort (morsning)...

När vi sedan drog igång mailet så började det skapa ngn slags "Återskapat mail-fil" inne i systemmappen.

Avsluta mail.
Radera allt kring mail inne i systemmappen, alla .plst-filer i Preferences.
Köra igång igen med Mail.app, sätta upp kontot igen.

Ange Sökväg: till [GMail] under avancerat, så slipper man massa dubblerade mappar i Mailprogrammet.

Nu funkar allt igen.

1
Bevaka tråden