Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powermac G5 startar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-17 03:11

Hej! Hjälp!

Min G5a har snurrat på väldigt flitigt i två och ett halvt år nu och idag när jag skall väcka den från sömn startar den inte.

Det sista jag minns är att jag satte igång Coctails pilot - föra tt rensa och köra alla script och sen somna - men när jag skall väcka datorn så lyser den vita pricken på skärmen men datorn är död.

Jag drog ut sladden för skärmen elförsörjning ur samma förlängningsdosa (eller va det heter) där datorn sitter, men efter att jag ögonblickligen stoppar tillbaka den så är skärmen död också.

Jagär djupt chockad och på gränsen till gråtfärdig. Vad kan ha hänt? Bor i Malmö så vi har haft en del blixtstormar den senaste tiden men oftast har jag suttit och jobbat under de.

Vad skall jag ta mig till? Vad kostar service för sådana här typer av saker?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-17 07:17

http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/macosgliquid_cooled_power_mac_g5s_leaking

Efter lite forskning hittade jag denna artikel. Jag kollade och det stämmer min G5a läcker. Jag är en student vid MAH och har ingen apple care. Hur skall jag gå till väga nu?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 10:14

Först ring Apple och kolla vad som gäller. Det kan kanske ändå vara en goodwill reparation.

Köp en ny intel. Det verkar som om ditt logikkort blivit friterat. Att reparera en Mac för 70% av vad en ny intel kostar är inte smart. Den ekonomiska smällen måste du förmodligen ändå ta.

Hej
Detta borde vara ett "ursprungligt fel". För sådana gäller minst två års reklamationsrätt.
Om du söker på "reklamation" här på 99mac, så får du fram en mängd trådar. I flera av dem diskuteras garanti och reklamation. Kanske kan du hitta lite matnyttigt där innan du har ett vänligt men bestämt samtal med Apple.
Lycka till
Lennart

1
Bevaka tråden