Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av högtalare

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har MA-20D och använder dem som (musik)datorhögtalare, när vi har fest, etc. Ingen fet bas som i 2.1 system men ett ganska balanserat ljud. -Tycker de fungerar utmärkt. Skulle jag ha dem mest till fest, bara lysna på t.ex. HipHop eller vilja ha mäktiga explosioner när jag spelar spel skulle jag nog dock välja andra högtalare.

Har faktiskt precis idag köpt Bose Companion 3 och såg nu denna tråd.

För någon dag sedan var jag in på HiFi-Butiken, Östersund, och lyssnade i butiken på Bose Companion 3 och Klipsch ProMedia Ultra 2.0. Någon dag efter det var jag in och köpte Bose Companion 3.

Tog hem och märkte att ljudet upplevdes ganska instängt, men i övrigt mycket bra med bra detaljer, helt ok spelglada och musikaliskt i övrigt. Kunde dock inte komma ifrån att de upplevdes som något instängda som sagt, så jag lämnade tillbaka paketet dagen efter. Ove på HiFi-Butiken (för övrigt mycket kunnig) sa att givetvis köpte han tillbaka dem men att de egentligen behöver spelas in rejält innan det släpper och börjar spela öppet som de ska. Han var förvånad att killen som sålde dem till mig inte nämnde det.

Hur som haver så valde jag att lämna tillbaka dom och fick sedan låna hem Klipsch ProMedia Ultra 2.0 och Bose Companion 2.

Efter att ha lyssnat på dessa är det ingen tvekan om att, trots det något instängda ljudet, Bose Companion 3 spelar betydligt, och jag menar detta verkligen, betydligt bättre än de andra två datorhögtalarna jag provade. Så jag var in och köpte Companion 3 åter igen. Det levererar helt enkelt mycket mer välljud än de andra. För övrigt kan man spela starkare utan att det fullkomligt skriker i öronen, som de gjorde med de andra två. Jag har tinnitus och märker det snabbt om det börjar rassla i öronen. Spela starkt är inget jag tänkt göra med datorhögtalare ändå men man vet aldrig när det kommer till pass.

Nu kostar Companion 3 givetvis mer än de andra datorhögtalarna men jag vill tipsa er att i alla fall lyssna på dom innan ni ev. bestämmer er för att de är för dyra. Skillnaden i pris tycker jag återspeglas flerfaldigt i välljud. Förutom det så har man en smidig och snygg sladd-remote med hörlursingång och AUX. Basreglage och dator-ingång på baksidan av basmodulen, som jag för övrigt alltid upplevt Bose vara mycket duktiga på.

För övrigt finns det, verkar det som, många bilder på den äldre designen som ser horribel ut jämfört med den nya. Dvs bilderna på sidorna som jag länkat till är de som gäller nu.

Blev ett ganska långt inlägg men jag tycker det är relevant för ev. blivande Bose Companion 3-ägare. Tar bilder om så önskas.

Mvh / eurodanzisch

Bevaka tråden