Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac pro minne?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-01-24 18:13
Ursprungligen av wincc:

Tänk på att det kan vara skillnad på Apple certifierade FB-DIMM och "vanliga", inte bara priset

Eftersom Apple inte gör minnen själva så lär det ju inte vara någon skillnad. Ungefär som att säga att man bara får stoppa i Apple hårddiskar i en mac..

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-26 14:43
Ursprungligen av studiox:

Eftersom Apple inte gör minnen själva så lär det ju inte vara någon skillnad. Ungefär som att säga att man bara får stoppa i Apple hårddiskar i en mac..

Om dom inte ar apple certifierade... se da till att dom har dom stora kylflansar som kravs annars kanske dom blir for varma och segar ner sig.

Personligen skulle jag inte kopa billigt ocertat minne och stoppa i en sa pass dyr dator... man vill ju vara 100% saker pa att det fungerar

ps. har ju precis kopt kingstons 2x1gb minnen...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-24 18:17

Gjorde en liten egen priskoll då jag skulle vilja stoppa i lite mer minne i min mac (Och en modul har gått sönder, så jag väntar på att få en ny). Det är 2x512M moduler jag tittat på (Tänkte uppgradera från 2G till 4G).

Inwarehouse, 1 905
Inlife 1 980
Macoteket, 2 119
Dustin, 2 295
Appe, 2 328
Misco, 2 724

Ganska stor prisskillnad, i dom flesta fallen är det Kingston minnen jag hittat.
Samtliga priser är inkl. moms.

Bevaka tråden