Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en apple remote till front row och ipod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-14 12:25

Låt säga att jag ahr en MBP med front row och en iPod kopplad till en universal dock. hur skulle detta funka med apple remote? kan jag ha en och samma fjärrkontroll till både front row och ipod??

Tror inte det...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 19:18

Dom ser väl likadana ut? *hoppas*

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-28 19:30

Hmm, fjärrerna ser precis likadana ut ifall du köper 2 men..
Njaa, i alla fall så är det ju så att du parar ihop fjärr och maskin, t ex. fjärr - Podden och (annan) fjärr - datorn.

Känner du dig sugen på att pilla å så kan du alltid para "bort" fjärren från aktuell maskin och para den igen med enheten du vill använda. Krångligt, onödigt, jobbigt, dumt och allmänt tidskrävande..

Varför vill du göra det här i huvudtaget? Kör du musik genom högtalarna från datorn är det bara att använda en fjärr, du har ju ändå samma musik på datorn och iPoden (förmodligen).

Skriv gärna vad det är du vill göra med datorn och iPoden för att jag ska kunna föreställa mig situationen, bitte.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-28 23:52

Fjärren parkopplas inte med datorn, utan fungerar med alla datorer. Jag vet dock inte vad som gäller med iPod.

Jag har ett problem. Tänkte låna denna tråd för att förhoppningsvis få svar på det.

Har en MB och en iPod (Video) som sitter dockad i en universal dock som naturligtvis står brevid datorn. Problemet är att när jag aktiverar front row för att lyssna på musik eller kolla på film så reagerar den dockade ipoden på mina tryckningar också och börjar spela musik. Finns det något sätt att "avaktivera" fjärrkontrollen så att den inte funkar alls med ir-ögat på dockan utan bara med datorn. I dagsläget så är fjärrkontrollen parad med datorn men dockan reagerar ändå på den.

Tack på förhand

Alex

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-11 02:12

Det går att para aktuell fjärrkontroll med datorn, men jag är inte riktigt säker på hur..

Hittade hur man kulle göra det nu då, en artikel från Apple Support:

Pairing your remote with your Mac

1. Get extra close to your Mac (about 3 or 4 inches away).
2. Point the remote at the Apple logo on the front of your Mac.
3. Press and hold the Menu and Next/Fast-forward buttons simultaneously on the remote for 5 seconds.

Eftersom du har en bärbar dator ska du självklart peka mot IR-mottagaren och inte Apple-loggan. Koppla gärna bort docken före du gör det också.

Edit: googla liknande problem nästa gång. En sökning på "pairing apple remote" ger dig det rätta svaret som första träff på listan. Apples supportsidor har svar på det mesta.

Boris91: Om du läser hela alexmorks fråga så skulle du vetat att han redan har pairait sin fjärr med datorn men undrar om det finns något sätt att få dockan att INTE reagera.

Svart till alexmonk: Om du bara har en fjärr = Nej! Tyvärr.
När du pairar dator/docka med fjärren så spärrar du den apparaten så den inte tar emot signaler från någon annan fjärr. Tyvärr ändrar det inget i fjärren. Så dockan kommer fortfarande reagera. Så du skulle kunna "låsa" dockan om du lånar en annan apple-fjärr av en polare och pairar den med din docka. Då kommer dockan bara reagera på den fjärren och inte på din fjärr. Smutsig lösning, ja, men en lösning i alla fall.
Det eller klistra över IR-ögat på dockan.

Archangel: Det är så det ligger till alltså. Ja då blir det väl till att låna en av en polare då. Har faktiskt försökt med knepet att klistra över ir-ögat. Men har inte kunnat hitta tillräckligt tjockt papper för att den inte ska reagera igenom.

Tack för svaren.

Eltejp framför IR-ögat borde fungera. Ja.

1
Bevaka tråden