Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i Quake4 till Macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har precis lånat quake 4 till min macbook, förväntade inte mig nån monster grafik men var där emot tokigt förbannad när ljudkortet på en 2månader ny dator inte kan få fram nått ljud ur Quake 4!

När det nån annan som har stött på detta och lyckats fixa det?
Hittade ett program som installerade in OpenAl till OsX men det fungerade inte heller...

Jag provade Quake 4 demot häromdagen och ljudet funkade bra på min MacBook. Men fullversionen kanske körs genom Rosetta om det är en PowerPCversion av spelet, så ljudet kanske buggar av den anledning?

patch 1.2 är ett måste.

kanske stängs ljudet automagiskt av på lågprestandamaskiner?

Spelet är universelt redan på discen så det finns inget behov av att köra det i Rosetta. Grafiken är monstruös men det krävs en hel del grafikkortskraft för att kunna köra spelet i full grafik. Jag kör med hög inställning på min G5 DC2.3 med 256MB grafikminne men det finns också en ultra inställning för de få lyckliga och en gång rika själar som råkar ha ett 512MB-kort. Testa att fippla lite med inställningarna och ställ ner allt du kan till absolut minimum. Funkar ljudet då så kan du testa att ställa upp spelet igen del för del.

okej, vad som saknades var 1,2 patchen...
Nu flytter spelet på dugligt med allt på minimum, ball spel där emot!
Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden