Snabb leverans från Apple Store

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 17:13

Hej hej!
Beställde en Macbook mellanmodellen plus en iPod i tisdags, 8/8. Idag, fredag 11/8, kom TNT och levererade datorn. Sjukt snabbt, tycker jag! Tidigare iPod tog säkert 2 veckor.. nu tog det 3 dagar. Bara jag som hade tur eller går det rätt så fort att få era leveranser för er andra med?

P.S. Sååå kul med en ny Macbook!

Samma för mig. Beställde sent onsdag kväll och fick MacBooken på måndag. Snabbast jag varit med om med Apple överhuvudtaget.

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-11 18:03
Ursprungligen av qnx:

Hej hej!
Beställde en Macbook mellanmodellen plus en iPod i tisdags, 8/8. Idag, fredag 11/8, kom TNT och levererade datorn. Sjukt snabbt, tycker jag! Tidigare iPod tog säkert 2 veckor.. nu tog det 3 dagar. Bara jag som hade tur eller går det rätt så fort att få era leveranser för er andra med?

P.S. Sååå kul med en ny Macbook!

Dom säljer ut skiten nu eftersom en ny modell är på väg in

Ti, hi...

• Oregistrerad
  • 2006-08-11 20:09

Hmm kan hända, dessvärre...
Tror inte de kommer byta min dator direkt, men har för mig att det var nåt sånt med Apple, att om man köper X dagar innan lansering av nåt nytt så får man det uppgraderat till det nya gratis. Men det kanske gällde mer mjukvaran, som OS:et osv?

Det gäller varken eller. Du har 14 dagars returrätt enligt distansköpslagen. Thats it.

Och mjukvara gäller bara om man köper dator efter att ny version lanserats men inte levererats.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-13 16:19

jag sitter på nålar här hemma och väntar på min macbook. beställde i onsdags kväll och hoppas på en lika snabb leverans. men hur är det med det där. beställde en macbook med 80 gb hd och en 4 gb nano. datorn går med k und n och ipoden med flextronics. kommer de separat eller kommer de levereras ihop? hur lång tid brukar det ta? vart skickas de ifrån?

Ursprungligen av utter:

datorn går med k und n och ipoden med flextronics. kommer de separat eller kommer de levereras ihop? hur lång tid brukar det ta? vart skickas de ifrån?

Alla delar samlas ihop i Holland och i skickas sen med TNT till Sverige som 1 försändelse.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-13 16:42

måtte det gå fort. jag försöker spåra mitt med länken ovanför men jag får inte fram ett skit. skriver man i numret så händer det inget får väl vänta till i morgon för att få lite mer information...

Går det inte att spåra med denna?
http://www.apecode.com/appletrack/

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-13 17:02

nej jag får bara en text som, det står "Tracking status for" och sen nummret jag slagit in. och det spelar ingen roll vad det är för nummer heller... jag vill ju veta hur lång tid jag måste plågas. finns inget värre än att lägga ut en massa pengar för en fin rolig apparat och sen behöva vänta... fy va tråkigt

• Oregistrerad
  • 2006-08-14 19:04
Ursprungligen av utter:

nej jag får bara en text som, det står "Tracking status for" och sen nummret jag slagit in. och det spelar ingen roll vad det är för nummer heller... jag vill ju veta hur lång tid jag måste plågas. finns inget värre än att lägga ut en massa pengar för en fin rolig apparat och sen behöva vänta... fy va tråkigt

Funkar inte i Safari för mig, men Netscape går bra!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-17 18:29

nu är min älskade macbook äntligen framme i holland. hur lång tid brukar det ta till sthlm därifrån?otålig som en gnu

• Medlem
  • 2006-08-19 13:46
Ursprungligen av utter:

nu är min älskade macbook äntligen framme i holland. hur lång tid brukar det ta till sthlm därifrån?otålig som en gnu

Det brukar väl ta ungefär 3 dagar.

• Oregistrerad
  • 2006-08-20 23:26

Så om jag nu beställer en Macbook Pro och de inom 14 dagar kommer ut med en ny, kan jag skicka tillbaks min dator o köpa den nya?

Är otålig...

Ursprungligen av Blue!:

Så om jag nu beställer en Macbook Pro och de inom 14 dagar kommer ut med en ny, kan jag skicka tillbaks min dator o köpa den nya?

Är otålig...

Om du beställer hos Applestore eller via annan affär på internet kan du skicka tillbaka datorn om du så tycker kartongen är ful enligt distansköpslagen. Det spelar ingen roll om ny kommer. Om du däremot köper i butik är du i stort sett rökt.

• Oregistrerad
  • 2006-08-13 17:08

Bör tilläggas angående min snabba leverans att datorn och iPoden skickades tillsammans redan dagen efter min beställning ifrån Holland (och inte Kina, som det tidigare gjorts). Apple har väl ett slags mellanlager där. Jag köpte en av dom förkonfigurerade Macbooks på AppleStore, utan några ändringar i. Dock valde jag en gravyr på iPoden, och den finns, så den måste ha gjorts i Holland.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-14 16:45

qnx: jo jag anade nästan det. lite för bra för att vara sant annars.

men jag blir så irriterad av att inte trackingen fungerar...

Kommer ny modell dag 15 är det inte lika kul. Men ibland är livet hårt.

• Oregistrerad
  • 2006-08-21 00:27

Tack!

Jaa, kommer den efter dag 14 så är det ju synd för mig. Men om den hinner komma innan det så har jag ju lite tur!

Men går det att skicka in den även fast man pillat lite?
O från när är det 14 dagar? När jag beställt den eller när jag fått den?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-21 20:59

nu har i alla fall min kära dator kommit. och det gick ju inte så jättesnabbt direkt. 14 dagar fick jag vänta. sen kändes det ju som ett år eftersom man längtat så mycket

1
Bevaka tråden