Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två MacBooks, vad göra med den andra?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 19:15

Hej hej,

Nu är det såhär att jag genom ett jobb jag fått kommer att få tillgång till en MacBook (med största säkerhet den billigaste). Tyvärr har jag redan införskaffat en svart sådan, och då jag egentligen inte tycker de vita är särskillt vackra så funderar jag lite på vad jag ska göra med denna? Jag kan inte sälja den vita då jag inte fått den av jobbet (den är dock min 100% av tiden och jag behöver inte lämna tillbaks den om jag inte mot förmodan får sparken) och jag VILL inte sälja den svarta för att den är 10 gånger så snygg och även kraftfullare. Så vad f-n ska jag göra med den vita? Någon som har någon kul lösning? Jag funderar på någon form av mediecenter, men finns det någon möjlighet att få de två datorerna att fungera ihop på något smidigt sätt?

Alla förslag är välkomna för att få mig att lösa detta extrema i-landsproblem

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 19:35

Mediacenter skulle jag satsat på!
Du kan ju koppla ihop dem genom nätverket och dela musik genom iTunes. Troligen ska det väl inte vara omöjligt att dra igång någon form av sambaserver eller liknande på den vita heller så kan du ju komma åt hela hårddisken på den på ett snyggt och praktiskt sätt.
Dock har jag ingen aning om hur nyttigt det är för datorn att vara stängd hela tiden (jag förutsätter att du ska koppla den till TV:n och köra bilden genom den), det får nog någon annan svara på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-09 20:10

Personligen tycker jag det är rätt skönt att hålla isär jobb och privatliv, så jag hade nog använt den vita för att jobba på och haft den svarta som fritidsdator. Annars är det lätt hänt att jobbet kommer och spökar när man är ledig och tvärtom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-12 10:48
Ursprungligen av C-mon:

Personligen tycker jag det är rätt skönt att hålla isär jobb och privatliv, så jag hade nog använt den vita för att jobba på och haft den svarta som fritidsdator. Annars är det lätt hänt att jobbet kommer och spökar när man är ledig och tvärtom.

100% medhåll...

Att köra datorn stängd har fullt stöd från Apple. Kör själv så med extern skärm och tangentbord osv.

Var ska man jobba för att få arbeta med riktiga datorer? Det verkar inte vara så vanligt med Macar bland företagen.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 03:40
Ursprungligen av cable_guy6:

Var ska man jobba för att få arbeta med riktiga datorer? Det verkar inte vara så vanligt med Macar bland företagen.

Apple

Tack för svaren, verkar vara mediecenter som fått mest stöd.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-12 11:10
Citat:

Var ska man jobba för att få arbeta med riktiga datorer? Det verkar inte vara så vanligt med Macar bland företagen.

vet inte men alfa laval erbjöd i alla fall mac som hemdator

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-08-13 06:15

Annars så kan du skicka den till mig.

<PM:ar min adress>

1
Bevaka tråden