Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nya iMac?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-08 23:07

Hejsan hejsan!
Har nu haft min första mac i ett par månader (en macbook) och älskar den Nu så är jag sugen på en stationär mac och tänker börja spara till en....Därför undrar jag om nån har någon vild gissning när en ny iMac kommer ut..(1 år, 2år....) och vilka skillnader det kommer vara på den mot de nyvarande? Vet att det är svårt att gissa sig till detta men ni som varit med lite längre kanske vet hur långt tid det är mellan datorernas releaser?

//SirAlle

En gissning att det kommer en ny i mitten av september när Paris-mässan går av stapeln. Det var också där den introducerades för två år sedan. Förmodligen blir det nog en likadan, men något snabbare. Men, ingen av oss här på forumet vet så "my guess is as good as yours". Kolla gärna på denna länk. http://buyersguide.macrumors.com/

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-09 00:27
Ursprungligen av Ian Curtis:

En gissning att det kommer en ny i mitten av september när Paris-mässan går av stapeln. Det var också där den introducerades för två år sedan. Förmodligen blir det nog en likadan, men något snabbare. Men, ingen av oss här på forumet vet så "my guess is as good as yours". Kolla gärna på denna länk. http://buyersguide.macrumors.com/

Ok tack för svaret

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-20 20:39

Finns det någon möjlighet att grafiken uppdateras lite i iMacen OM den nu blir uppgraderad över huvudtaget. Jag förstår att ingen vet (förutom dom tysta elakingarna på apple) men någon som vågar gissa?

Ursprungligen av skogum:

Finns det någon möjlighet att grafiken uppdateras lite i iMacen OM den nu blir uppgraderad över huvudtaget. Jag förstår att ingen vet (förutom dom tysta elakingarna på apple) men någon som vågar gissa?

Ars Technica: ATI revamps lineup with Radeon X1950 XTX, other new cards

Små, men fina uppgraderingar från ATI:s sida. Kan ju hoppas att de hamnar i nya iMac:arna.

Känns ju troligt att grafiken får sig en skjuts uppåt vid en uppdatering. Det har då hänt varje gång tidigare. Det är inte så att det brukar vara ljusår framåt i utveckling men en viss förbättring sker såklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 21:51

Man kan ju även hoppas på att det går att stoppa in 4GB RAM i en uppdaterad modell samt en Core 2 Duo Xeon processor på 3GHz!

Detta kommer skrämma igång farten i iMac rejält!!!

Frågan är bara när och inte om?

Kommer inte att hända. Samma grafik ett tag till.

Ursprungligen av Code Red:

Kommer inte att hända. Samma grafik ett tag till.

Det sitter skrivet i sten?

Inte 1950 men kanske 1650

Möjligtgvis byte till nvidias mellanklassserie (7600 gs/gt). Knappast ett top of the line-chip.

Ursprungligen av Code Red:

Möjligtgvis byte till nvidias mellanklassserie (7600 gs/gt). Knappast ett top of the line-chip.

Själv tror jag (precis som lilledanne) att eftersom ATi ersätter X1600 med X1650 så kommer Apple uppgradera X1600 till X1650 i nästa iMac.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-30 15:41

Troligen inom 14 dagar.

Yes!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-30 16:35

Mässan är den 14:de september så man får ju se! Kommer det ingen uppdatering (osannolikt värre but still :rolleyes: ) uppgraderas ju iaf operativsystemet till våren..

Själv tror jag att Applefolket nu har mera tid till diverse hårdvaru-utveckling då man ju slutfört övergången till Intelkomponenter Så någonting händer det nog i alla fall, men vad, visar Paris!

Den kanske får Conroe, eller? Core 2 känns som rätt fina grejer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-30 22:41

Jag tror också att vi får se en ny iMac inom åtminstone tre veckor. Det ryktas ju om en enorm försändelse till Apple som skall anlända omkring den 5:e september. Om det är en ny Intel Mac Mini, en MacBook Pro eller en iMac återstår att se, men givetvis hoppas jag ju på en iMac.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 01:12

Om du älskar din MacBook kommer du att älska "nuvarande" iMac lika mycket.
Eller hade du tänkt byta om 6 månader igen? Uppgraderings-hetsen är brutal här

Ursprungligen av Jordi:

Om du älskar din MacBook kommer du att älska "nuvarande" iMac lika mycket.
Eller hade du tänkt byta om 6 månader igen? Uppgraderings-hetsen är brutal här

Vesst

men om man som jag skall lägga en hoper surt ihopknegade volvo-kronor på en iMac 20" så skulle det ju kännas som att dra röven i brännässlor om det kommer ut en bättre inom ett par veckor...

Om det kommer en ny om 6 månader är väl inte så noga, men om man känner det som att man får "sista slasken" innan den nya kommer...

Man kan liksom se för sin inre syn hur folket på AppleStore trycker in "mute"-knappen och flabbar hysteristiskt när man beställer en burk - för de vet att den nya kommer...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 23:19
Ursprungligen av Goflorp:

Vesst

men om man som jag skall lägga en hoper surt ihopknegade volvo-kronor på en iMac 20" så skulle det ju kännas som att dra röven i brännässlor om det kommer ut en bättre inom ett par veckor...

Om det kommer en ny om 6 månader är väl inte så noga, men om man känner det som att man får "sista slasken" innan den nya kommer...

Man kan liksom se för sin inre syn hur folket på AppleStore trycker in "mute"-knappen och flabbar hysteristiskt när man beställer en burk - för de vet att den nya kommer...

Jag har en beställning på en iMac ute. Den kan komma den här veckan. Jag har ännu inte fått en bekräftelse av dem. Skulle jag få en ny iMac 2 arbetsdagar innan de släpper en ny version, så kan de räkna med att jag utnyttjar återköp ögonabums.

Presenterar de en ny modell på tisdag om 7 dagar, så lämnar jag tillbaks den jag köpt, och byter den mot den nya. Inte en chans att man finner sig i annat när man betalt nästan 17 000 kr för en dator.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 22:09

Pratade med en säljare på Applestore idag. Jag frågade om han TROR det släpps en 23"iMac med C2D den 14 sept på Parismässan. Han svarade JA. DET TROR JAG.
Kan inte bärga mig

Ursprungligen av 526:

Pratade med en säljare på Applestore idag. Jag frågade om han TROR det släpps en 23"iMac med C2D den 14 sept på Parismässan. Han svarade JA. DET TROR JAG.
Kan inte bärga mig

Inte för jag vill förringa hans uttalande men de VET ungefär lika mycket som du och jag. Dvs inget. Och dessutom pekar alla rykten just nu på 12 september då ett press-event ska hållas. På Paris-mässan sägs det att inte nåt ska lanseras. Men kommer nåt den 12:e kommer det såklart visas då.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 22:12

Jag har haft en beställning som dragit ut på tiden. Från början var det 3-5dgr. Nu 9-11dgr.
Det blir kul det här.

Yes!!

24tum ute

men satan va najs den var då...
min 17" blev ju ännu mindre nu....

1
Bevaka tråden