Digonala ränder på MacBook-skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min nya MacBook idag men jag upptäckte att i skärmens övre hörn syns det svagt mörka och ljusa diagonala ränder (liknande de som var på några av November05-PowerBookarna). Är det fler som har råkat ut för detta och kan jag kräva en ny dator av Apple?

Om jag lägger en gradient (tex. övre hörnet på mac99.se) i hörnet så ser det ut som om skärmen var inställd på 65000 färger men om jag flyttar den till mitten av skärmen så ser det bra ut.

Jag ringde och pratade med Apple idag och kom överrens om att jag skulle lämna in den på en serviceverkstad. Sen ringde en kille från Apple upp mig och sa att de skickar en ny istället, med högsta prioritet

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 12:00

Jag har precis likadana sånna ränder. och det blir värre när jag kalibrera skärmen med SuperCal.

Vad göra?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 12:13

Hittade detta på Apple.com supportsidan:

Apple Displays : Visible Diagonal Lines
I have several diagonal lines on my monitor sloping upward and to the right. What are these lines and how can I get rid of them

These are retrace lines and they are normally not visible when the display is in proper alignment. If the lines cannot be removed by changing the brightness or contrast adjustments, the display will require service. An Apple-authorized service provider can repair or properly align the display for proper brightness and white balance.

1
Bevaka tråden