Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (aug -06)

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .

den är säkert 2-4 veckor bort, arma tanke, men sånt är livet när man vill ha nytt direkt

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-08-31 12:40

Ringde min leverantör igår som meddelade att den beställda 2,0-maskinen var på väg och skulle landa i butiken nästa vecka....
...det återstår dock att se...

Som ej ännu macanvändare är man ju extra otålig och nyfiken... tusan vad tiden går långsamt ibland. =o)

//Peter - snart (lycklig?) Mac:are

Kul Peter, grattis! Du kommer säkert bli mycket lycklig Mac:are

Något speciellt du ska använda den till?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-04 08:52
Ursprungligen av capojava:

Kul Peter, grattis! Du kommer säkert bli mycket lycklig Mac:are

Något speciellt du ska använda den till?

Rackarns vad sent jag svarade på det här inlägget... Det blev tydligen ingen automatisk bevakning.... jaja... ny i forumet... :">

Jag ska använda maskinen uteslutande till bildbehandling. I huvudsak kommer jag köra RAW-framkallningsprogrammet Capture One och Iview media Pro. Skulle tro att maskinen räcker bra om jag uppgraderar den med lite minne. Som skärm kommer jag att köra en Eizo CG19.

//P

Jippie! Min skickas idag, sex dagar efter jag beställt den! He, stackars de som beställt tidigare och inte fått sin än...

... och för att strö lite salt i såren, jag har den sääääkert i min hand innan slutet på nästa vecka. Så har det alltid varit innan iaf, att grejerna kommer innan beräknad tid...

Dr Jerkyll, din jäkel!

Vad beställde du för konfiguration?

Ursprungligen av capojava:

Dr Jerkyll, din jäkel!

Vad beställde du för konfiguration?

I princip defaultvarianten, enda extra var blåtand och airport. Sweetspot för processorerna är utan tvekan 2.66, där var det ingen tvekan. Oro för leveranstider men kanske ffa för ljudnivåer fick mig att till slut välja GF 7300, men där var det svårare, man vill ju ha sprutt på 30"-arn. RAM kan man köpa till senare, hellre datorn i handen fortare, så där var det inte heller någon tvekan.

Pilutta dig!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-31 20:22

hmm, nu har jag inte längre ett skyddat belopp på mitt konto. Är det normalt?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 20:30

japp. Samma för mig. Pratade med apple å det är korrekt. Ligger spärrat i typ 5 dagar... men det gäller att cashen ligger kvar när det är dax för leverans annars får man ingen dator. Så skippa spenderarbyxorna!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-31 20:33
Ursprungligen av dboy:

japp. Samma för mig. Pratade med apple å det är korrekt. Ligger spärrat i typ 5 dagar... men det gäller att cashen ligger kvar när det är dax för leverans annars får man ingen dator. Så skippa spenderarbyxorna!

skönt att höra.. försökte ringa jag också men de hade hunnit stänga...

Jag fattar inte vad det är som gör att min dröjer så! Det har ju skickats Mac Pro både med AirPort+Bluetooth och 3 GHz-processorn, så det verkar ju inte vara de komponenterna de väntar på. Då måste det ju vara 4 Gb-minnesvalet som försenar det hela. Seeeegt.

Nåja, på lördag ska den som sagt skickas. Det är ju inte så långt kvar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-01 07:55

Sant sant

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 08:52
Ursprungligen av capojava:

Jag fattar inte vad det är som gör att min dröjer så! Det har ju skickats Mac Pro både med AirPort+Bluetooth och 3 GHz-processorn, så det verkar ju inte vara de komponenterna de väntar på. Då måste det ju vara 4 Gb-minnesvalet som försenar det hela. Seeeegt.

Nåja, på lördag ska den som sagt skickas. Det är ju inte så långt kvar.

Tittar man på build-time så borde det bara ta 2-3 dagar för en nybeställning, enligt Apple. Så jag förstår heller inte vad problemet är.

Världens ände?

Dom har skeppat min Mac Pro idag, men
Estimated Delivery Date 10 Sep 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 01 Sep 2006

Skickar dom den med båt? Inte fasen skall det ta en vecka med flygfrakt, eller? Och sen lär dom inte köra ut på en lör. så man är fortfarande en vecka bort.:'(

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-01 09:23

Åh, är så avundsjuk på er alla. Fast min beställning kommer läggas om någon månad eller två. Så, skall man köpa 7300 eller 1900 kortet? Kommer främst använda datorn till mitt företag, dvs foto. Fast jag har en liten hobby på fritiden som innebär 3D och då kan det ju inte skada med ett 1900? Men jag funderade på ljudnivån, är det någon som sitter på fakta där?

Nix, ingen fakta, men däremot tycker jag absolut att du ska satsa på X1900-kortet, särskilt nu när de sänkt priset med en tusenlapp.

Förresten, både TosseFars och soundens Mac Pro är "Out for delivery" nu.

Vi räknar med att få se bilder före lunch! Vem hinner först?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-01 10:04

Snabb fråga, jag var sniken och snålade med minne, vart köper man det billigast och smidigast annars?

Ursprungligen av capojava:

Förresten, både TosseFars och soundens Mac Pro är "Out for delivery" nu.

Vi räknar med att få se bilder före lunch! Vem hinner först?

Asch, då måste jag sitta inne hela dagen! Nåja, I'll keep you posted!

capojava: Så går det om man hela tiden ringer in och försöker ändra sin order!
Brandon: Samma undran har jag. Tydligen så går minnena lite varma och behöver de fläskiga kylflänsarna, läste någonstans att det bara är OWC som har "fungerande" kit.

http://www.apecode.com/appletrack/ säger ETA = måndag för mitt paket. Dock är det säkert inte arrival till min hand som åsyftas, utan datumet då paketet krängs över till TNT. När paketet väl hamnat hos TNT så brukar det inte ta mer än 1-3 dagar innan de står utanför dörren.

Alltså finns det chans att jag får paketet i mitten på nästa vecka!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-01 11:12
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

capojava: Så går det om man hela tiden ringer in och försöker ändra sin order!
Brandon: Samma undran har jag. Tydligen så går minnena lite varma och behöver de fläskiga kylflänsarna, läste någonstans att det bara är OWC som har "fungerande" kit.

http://www.apecode.com/appletrack/ säger ETA = måndag för mitt paket. Dock är det säkert inte arrival till min hand som åsyftas, utan datumet då paketet krängs över till TNT. När paketet väl hamnat hos TNT så brukar det inte ta mer än 1-3 dagar innan de står utanför dörren.

Alltså finns det chans att jag får paketet i mitten på nästa vecka!

Vart beställde du när det gått så snabbt?

Ursprungligen av Brandon:

Vart beställde du när det gått så snabbt?

Apple store.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-01 11:20
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Apple store.

din gris, jag måste ringa och fråga dem varför min tar sån tid. Beställde en helt standard 2.66 den 24:e, som beräknas levereras den 19:e sept. sjukt...

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

capojava: Så går det om man hela tiden ringer in och försöker ändra sin order!

Hehe, ja, fast jag ändrade ju aldrig min order

Ursprungligen av capojava:

Hehe, ja, fast jag ändrade ju aldrig min order

Jag tror inte det spelar någon roll om du ändrade order eller inte, apple store supporten tänker...
*ok. vilken skitdryg kille som ringer hela jäkla tiden, jag skjuter upp hans leverans några dagar så han lär sig.*

Haha, fast jag ringde aldrig till Apple.

Nu har jag dock en Mac Pro här på skrivbordet

Den är inte min, men jag ska testa lite olika minnen och hårddiskar i den så att det funkar.

Hm, ok. Jag ger mig.

Dela gärna med dig av dina testresultat. Vad för minnen ska du prova?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 12:22

Gah! läste precis att den vart levererad av dig capojava, så jag var tvungen att springa ner
till godsmottagningen.

MEN

Jag hade gärna tagit lite bilder och lagt upp om det inte vore för den
godsmottagningen som har tagit emot min MacPron och skickat den vidare till Arlanda flygplats!

för att det var en snubbe som hette samma sak som mig.
Jag har satt godsmottagning att jaga rätt på min MacPro på Arlanda och får ner den till Solna
förhoppningsvis innan jag slutar idag.

Snacka om frustrerande!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-01 13:51
Ursprungligen av sounden:

Gah! läste precis att den vart levererad av dig capojava, så jag var tvungen att springa ner
till godsmottagningen.

MEN

Jag hade gärna tagit lite bilder och lagt upp om det inte vore för den
godsmottagningen som har tagit emot min MacPron och skickat den vidare till Arlanda flygplats!

för att det var en snubbe som hette samma sak som mig.
Jag har satt godsmottagning att jaga rätt på min MacPro på Arlanda och får ner den till Solna
förhoppningsvis innan jag slutar idag.

Snacka om frustrerande!!

Humor

Bevaka tråden