Så fick jag äntligen min efterlängtade telefon. Det följde med massor av tillbehör däribland reseladdare, usbkablar (en för att ansluta till dockan och en att köra separat... denna senare laddar också luren), DOCKNINGSSTATION (stort fett pluss), dubbla batterier, stereoheadset, headset>3.5mm adapter (koss sparkplugg goes here) + lite programskivor.

Mitt första intryck av telefonen var att den inte var så välbyggd som jag hade tänkt mig... helt i klass med tex ipod, w800 osv men jag hade fått höra att byggkvaliten skulle vara omatchbar... jaja helt godkänd iaf. För oss winpowerusers så känns ju den smått löjligt korkade plattformen igen ganska lätt... ogenomtänkt så det förslår (kan bero på ett något äldre os) tex med programhanterare osv... kanske vänjer man sig jag vet inte.

du kan inte utforska hdn mot mac och komma åt den på telefonen samtidigt... det går inte på win heller. Drog ner mjukvara för att kika på luleå lokaltrafiks tider... gick som smort. Inga problem därinte.

Den inbyggda stereohögtalaren är faktiskt riktigt riktigt bra... mycket bättre än på min psp tex som jag jämförde med. Och den är inte större än w810 eller k800 heller känns det som... jag blev positivt överraskad. Då snurrhjulet både är tryckkänsligt och just snurrkänsligt går det som en dans att navigera telefonen. Fint jobbat på den punkten. Något som inte imponerar lika mycket är wins bloatware och påtvingandet av mjukvara... att dom aldrig lär sig Jaja.

Betyg såhär långt: 4/5. Detta kan mycket väl komma att sjunka jag vet inte... eller höja ^^