MacBook och musikproduktion

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-07 15:08

Jag ska köpa en en macbook hade jag tänkl, och då skulle jag först och främst använda den till att spela in låtar med bandet. Men vad är det som gör att mac datorerna är så bra att använda till musikproduktion? Och duger en macbook till att spela in musik med?

• Oregistrerad
  • 2006-08-07 15:22
Ursprungligen av Luken:

Jag ska köpa en en macbook hade jag tänkl, och då skulle jag först och främst använda den till att spela in låtar med bandet. Men vad är det som gör att mac datorerna är så bra att använda till musikproduktion?

De är enkla att använda. Många apps finns.

Ursprungligen av Luken:

Och duger en macbook till att spela in musik med?

gott & väl.

• Oregistrerad
  • 2006-08-07 15:23
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-07 15:38

Okej låter ju fint^^:D

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 16:29

Logic + Logic Express, och en MacBook duger fin-fint till musikproduktion även dom bör titta på ett externt ljudinterface.

• Oregistrerad
  • 2006-08-07 16:39

Tänk dock på att om du väljer cubase så funkar det inte riktigt än. Steinberg håller på att fixar en uppdatering som ska släppas närsomhelst. En betaversion finns redan ute.

• Oregistrerad
  • 2006-08-08 08:12

Digidesigns Pro Tools 7 finns i Intelversion och är godkänt för att köras på MacBook, t ex med Mbox 2 http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=54&langid=151&eid=173

Det som kan dra ner hur mkt MacBooken klarar är väl främst hårddisken så det kan vara en idé att köra med en extern 7200 rpm via Firewire. Det verkar dock som att några har satt i 7200 varvare i sina MacBooks själva. Sök i forumet om du vill veta mer om det.

1
Bevaka tråden