Momsen på kontokortfakturan?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en MacBook Pro på AppleStore nyligen, och idag öppnade jag fakturan från mitt kreditkortsföretag (Eurocard) och det visar sig att dom rackarna vill ha 27 495 vilket ju är beloppet inkl moms, men det är INTE specat moms på fakturan, hur skall jag då kunna redovisa momsen?

Jag har mailat iväg en fråga till AppleStore om man kunde få ett kvitta från dom med momsen på också, men det kanske är nån här som har stött på samma problem som vet råd?

Tack på förhand...

Apple påstår att de skickar ut ett kvitto på köpet. Det sa de när jag köpte min MacBook i våras.

Men jag har inte sett till det ännu, så jag får väl ringa dem och efterlysa det. Har för mig det var samma strul med min PowerMac, men då hade jag ingen firma så jag brydde mig inte så mycket den gången, men nu behöver jag ju det, om jag inte ska behöva hosta upp för burken själv.

/Jens

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-04 10:29
Ursprungligen av ace4711:

Jag köpte en MacBook Pro på AppleStore nyligen, och idag öppnade jag fakturan från mitt kreditkortsföretag (Eurocard) och det visar sig att dom rackarna vill ha 27 495 vilket ju är beloppet inkl moms, men det är INTE specat moms på fakturan, hur skall jag då kunna redovisa momsen?

Jag har mailat iväg en fråga till AppleStore om man kunde få ett kvitta från dom med momsen på också, men det kanske är nån här som har stött på samma problem som vet råd?

Tack på förhand...

Fast det räcker ju inte med kontokortsfakturan i redovisningen, så om det står moms där eller inte spelar inte så stor roll. När jag handlat från AppleStore har det kommit bekräftelse/kvitto via email och ibland även via vanlig post. Där finns moms specat, och det är det jag har petat in i bokföringen.

1
Bevaka tråden