Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2006 - rykten & förhoppningar

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Brandon:

Nu står säkert det här nånstans men, exakt när i svensk tid håller han keynoten?
-datum och klockslag CET +1?

På den här sidan, http://www.macrumorslive.com/, som redan har nämnts ett par gånger i den här tråden, kan man läsa följande:

"Apple's World Wide Developers Conference commences on the 7th of August, with Steve Jobs giving the keynote presentation at 10am."

Och med 9 timmars tidsskillnad till San Francisco så blir det kl 19 på måndag kväll svensk tid.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Förmodligen lite speeddumps också.

Hahaa! Det hoppas nog bara du som är en sävlig norrlänning!

Är det ingen som tror på någon typ av MacBook med touchscreen i stil med detta
http://www.flickr.com/photos/hrmpf/97606447/in/datetaken/
http://www.flickr.com/photos/hrmpf/97606415/in/datetaken/
Skulle vara lågiskt om de pressenterar den på wwdc med ett nytt OS X och allt.

Jag tror också på enIpod med touchscreen men det känns inte så aktuellt på en utvecklarmässa. Kanske kommer om någon månad eller så.

bara att inse ... en mac är omodärn redan innan man köpt den .... så nu längtar jag som fan efter min extream omodärna Mac Pro ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 16:18

Tablet? Vem utanför Microsoft använder dem?

Vad jag har hört så är alla bilder med killen som står med en tablet och fingar egentligen för iPod och en Wacom-killer från Apple. Apple har valt att luras lite. Tro va ni vill men det är vad jag hört och min gubbe har haft rätt förut.

Tillägg: säger inte att varken W-killern el iPod kommer på WWDC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 16:36

Jag har arbetat med en tablet ett antal år, som skiss och mail attgöra listor anteckningar etc, funkar smidigt - men nu finns det ingen till Mac vilket gör att jag inte vill använda min gamla

/Tangen

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-08-02 17:19

hur många procent att macbook får en speedbump?

Ursprungligen av jbn:

hur många procent att macbook får en speedbump?

Typ 0.

Ursprungligen av Jürgen B:

Ni glömmer ju iPoddarna hörrnini..

Närå, vi är bara tveksamma till att de uppdateras just på WWDC, se inlägg ovan.

Ursprungligen av Jürgen B:

Fö fanns det ju minst ett skäl till att WWDC flyttades till augusti..tänk på det.

Det skälet heter Mac Pro skulle jag tippa. Dvs för att tajma in det med Intels nya proppar. Kanske även att 10.5 behövde jäsa lite mera också.

Lite mera rykten och sånt:

MacRumors rapporterar om en analytiker (Shaw Wu) som tror på Mac Pro men inte iPod:

According to Shaw Wu, they anticipate that Apple's pro desktop will make the move to Intel, with a 70% chance that at least one of the other Mac models could see a speed bump with use of the recently released Core 2 Duo processor.

Meanwhile, new iPods are not expected due at WWDC - but instead are felt to be released in late September-October.

Robert Scoble (f.d. Microsoftbloggare) antyder att riktigt mycket är på gång från Apple:

Speaking of Apple, they are readying a dizzying amount of new products. I wish I could camp out at an Apple store during the World Wide Developer Conference on August 7th. I wish I could say more, but that'd get me sued by Steve Jobs and I don't need that kind of heck right now.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-02 22:11

Ingen som tror att Xserve går intel?

Ursprungligen av Ovsing:

Ingen som tror att Xserve går intel?

Beror väl på om de tänker göra OS X Server 10.4 universal eller om det dröjer till 10.5.

  • Medlem
  • 2006-08-02 22:12

Thor & Hagelin: mycket bra keynotespekulationer! Just "latest transition" är klart passande, undrar när nästa kommer? :/

Rykten om Leopard: http://www.macosxrumors.com/articles/2006/08/02/exclusive-leopard-to-bring-virtual-desktops-account-wide-file-syncing-and-faster-spotlight/

MacOSXrumors, icke att blanda ihop med MacOSrumors, säger sig ha lite mer fakta om Leopard; nämligen att Leopard ska förbättra Spotlight, förbättrad filsynkning och virtuella skrivbord.

Sen säger macrumors igen att Xeon kommer i toppmodellen av Mac Pro, medan de billigare får Core 2 Duo, samt lite info om Leopard: http://www.macrumors.com/pages/2006/08/20060802151736.shtml

Ursprungligen av Leftrustle:

Sen säger macrumors igen att Xeon kommer i toppmodellen av Mac Pro, medan de billigare får Core 2 Duo, samt lite info om Leopard: http://www.macrumors.com/pages/2006/08/20060802151736.shtml

Om det nu skulle stämma, vad kan det innebära? Xeon och Core 2 Duo stöds av olika chipsets, så det kommer väl även att bli olika moderkort? Det kan väl även innebära att top- och budgetmodellerna även får lite olika expansionsmöjligheter, olika anslutningar osv?

Ursprungligen av Steve Jobs:

Yesterday when I woke up from my latest party, something came to my mind. I had had this amazing trip on LSD the night before, and I had written something on the new iTablet, as I've showed you earlier. Our developers use Mac OS X, so why shouldn't our users develop Mac OS X?

That's why Mac OS X is going Open Source.

Inte så troligt kanske, men han kanske börjar med:

Ursprungligen av Steve Jobs:

Today we have both big and small announcements to make.

Undrar om 50 Cent macen kommer nästa vecka...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2006-08-03 09:34

HTMac

Steve Har ju alltid pratat om navet i det digitala hjulet.
Med en Core 2 Duo MacMini och nya funktioner i Front Row har man ju en HTMac.
Kanske t.o.m ett helt nytt skal ??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-08-03 09:31

Inga rykten om ny Airport Express? Eller iSight Pro nu när datorer (och ev. skärmar) har inbyggd?

Steve har även pratat om hur mycket han ogillar TV:n

Ursprungligen av Leftrustle:

Steve har även pratat om hur mycket han ogillar TV:n

Mhmm… det är nog därför Apple har börjat sälja TV-serier och liknande material på iTMS.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2006-08-03 09:46

Men tanken på att ha OSX på alla Plasma och LCD-skärmar är ju tilltalande.
Spöa MS även på de fronten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-03 11:11

Nytt rykte: För miljonte gången, iPhone

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-03 11:49
Ursprungligen av b0bben:

Nytt rykte: För miljonte gången, iPhone

mvh
b0bben

Gillar verkligen inte denna iPhone,, hoppas verkligen inte att den ser ut sådär,, ser ut som något man tar blodprov med...

Senast redigerat 2006-08-03 12:28

Demo av 10.5
MacPro, två optiska drivar och fler HD platser.
Quad på två toppmodeller hur "budget" versionen ser ut är svårt att veta, Apple har ju hattat hit och dit med denna model med både nedklockade fullversioner och diverse snikspecialare med långsammare buss och minnen. Fast med sådant som Dell 490 med Xeon CPus så kan snikversioner bli en lam anka...

And the speculations just keep on coming...

Brent Simmons, killen bakom NetNewsWire, funderar på och drömmer om hur Apple ska ändra i gränssnittet i 10.5: WWDC UI wild guesses

AppleInsider bidrar med vad de fått höra: Leopard rumor roundup: unconfirmed rumblings

Den där iChat Mobile tror jag däremot är fejk, skulle Apple göra en telefon utan snurrhjul och med endast en kamera på baksidan? Det känns inte så... sen så ser den bara så... fel ut.

Ursprungligen av Adrian B:

And the speculations just keep on coming...

Brent Simmons, killen bakom NetNewsWire, funderar på och drömmer om hur Apple ska ändra i gränssnittet i 10.5: WWDC UI wild guesses

AppleInsider bidrar med vad de fått höra: Leopard rumor roundup: unconfirmed rumblings

Den där iChat Mobile tror jag däremot är fejk, skulle Apple göra en telefon utan snurrhjul och med endast en kamera på baksidan? Det känns inte så... sen så ser den bara så... fel ut.

Konsensus är att den är fejk; borde hetat iChat mobile (som iPod nano, Mac mini osv.), Apple använder inte spegeleffekten med vit bakgrund, plus att antingen är shuffle-knappen (ser ut som tagen från en shuffle) väldigt liten, eller så är telefonen gigantisk.

Ursprungligen av Leftrustle:

Konsensus är att den är fejk; borde hetat iChat mobile (som iPod nano, Mac mini osv.), Apple använder inte spegeleffekten med vit bakgrund, plus att antingen är shuffle-knappen (ser ut som tagen från en shuffle) väldigt liten, eller så är telefonen gigantisk.

Dessutom är det ju omöjligt att ha en "iChat" med kameran på baksidan

Banner från WWDC, visar den något konstigt tro?

64bit...
en annan diskussion kring bannern är den svarta macbooken som ser ut att ha backlight keyboard ..

http://www.users.on.net/~richard.moulynox/wwdc2006.jpg

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-03 18:20

Det är konstigt att de har med vad som ser ut som en Powermac G5...

Bevaka tråden