Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid Bluetooth mightymouse

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ungefär hur ofta måste man byta batterier till Apples Bluetooth mightymouse?

Till mitt blåtandsskrivbord behöver jag byta ungefär varje halvår, tänkte om det var samma till musen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-02 15:26

OT: Har du blåtand i skrivbordet, vad har den för nytta där? Du måste menat tangentbordet?

åter till ämnet... jag är också nyfiken på detta då jag är sugen på en MM Bluetooth när jag beställer ny mac efter måndag nästa v

Haha, du har rätt. Det ska stå tangentbord. Btw, det verkar inte gå att ändra tidigare skrivna inlägg.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-04 10:41

OT: Tror du kan ändra tidigare skrivna inlägg under en viss tid efter att du skrivt denna...

Ingen som har en BT MightyMouse och har koll på batteritiden?!?

Ursprungligen av kainen:

OT: Tror du kan ändra tidigare skrivna inlägg under en viss tid efter att du skrivt denna...

12 timmar har man på sig att ändra, enligt den här tråden:
http://www.99mac.se/feedback/99284-baestfoeredatum-pa-redigeringsmoejlighet-2.html

Ursprungligen av kainen:

Ingen som har en BT MightyMouse och har koll på batteritiden?!?

Eftersom den bara har varit ute på marknaden i en vecka ungefär, så är det kanske lite tidigt att ställa den frågan... Jag har ingen erfarenhet av trådlösa möss, så jag vet inte hur ofta man behöver byta batteri, men jag hoppas ju att batterierna håller betydligt längre än en vecka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-04 11:30

Min Locitech måste jag ladda minst varannan natt för att den inte ska ta slut. Då använder jag musen till och från hela dagen.

Jag har den gamla bluetooth-musen och där får man kanske byta varje månad. jag har köpt ett fyrpack laddningsbara, så när det varnar för låg batterinivå i musen laddar jag bara upp två batterier och byter när de är fulladdade. Datorn fick jag i december och just idag är det dags att byta de fyra batterierna i tangentbordet för första gången.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-04 12:10

Låter bra iaf.
Jag har en logitech MX1000 och den laddar jag ca varannan vecka... e ju batteriindikator på den så man ser exakt hur mycket batteri det är kvar. brukar ställa den i laddaren när den är nere på en grön "plupp".
Använder väll den 4-8h varje dag.

Fått för mig att BT möss drar mer än RF?

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-04 13:17

Läste 3 månader någonstans, kanske gällde den gamla musen.

En liknande fråga:
Jag har inte hajat om det trådlösa (BT) tangentbordet har någon sorts standby-funktion eller om man alltså måste stänga av det varje gång man lämnar datorn? I så fall tycker jag att on/off-knappen sitter lite väl otillgängligt. Hur länge räcker batterierna om man bara lämnar det på jämt? Jag köpte mitt tangentbord i tisdags, igår kväll lade det av. Och då har det kanske varit på i 10 timmar max. Funderar på att ta tillbaks det till affären. Så dålig batteritid kan ju inte vara riktigt sund.

Inte behöver man stänga av varken tangentbord eller mus! Det lär inte vara meningen. Är man borta länge kan man ju stänga av om man vill.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-04 14:03

Har on/off knapp på MX1000 också... aldrig använt.

Fick precis reklammail från apple om mighty mouse... lite klur... är det inte apple som äger copyrighten och tillverkar den? Längst ner i mailet står följande "Mighty Mouse © Viacom International Inc. All rights reserved. Varumärket Mighty Mouse används under licens. "

Ursprungligen av kainen:

Fick precis reklammail från apple om mighty mouse... lite klur... är det inte apple som äger copyrighten och tillverkar den? Längst ner i mailet står följande "Mighty Mouse © Viacom International Inc. All rights reserved. Varumärket Mighty Mouse används under licens. "

Det finns en tecknad figur som heter "Mighty Mouse".

Edit:
En länk till Big Cartoon Database

Mitt tangentbord köptes i mars, stänger aldrig av det någonsin, och använder det ungefär 8 timmar per dag eller mer.. har fortfarande 3/5 kvar i laddning.

Behöver man inte byta batteri på Mighty Mouse BT mer än 1 gång i månaden så är det ju helt lugnt..

1
Bevaka tråden