Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture på hårdvara som inte stöds

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-07-27 23:45

Har installerat Aparture på min macbook och jag vet att inte apple stöder det på en sån maskin men har för mig att jag läst någonstans att några använder det ändå..
när jag ska starta det så står det bara att det inte stöds på denna maskin och så stängs det ner.. går det att kringgå på nått sätt eller hur gör man?

/daniel

Om det står att det inte stöds på grund av för låg upplösning så är det ju bara att klicka förbi den varningen, så funkar det ändå.

Har du uppdaterat till senaste versionen då (1.1.2)? Tidigare versioner funkar bara på PPC-macar. Även of Apple officiellt inte stöjder Aperture på MacBook så startar det iaf.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-07-28 10:52

där är nog felet.. får kolla på en uppdatering

det enda val jag har på felmeddelandet är quit och då stängs programmet ner.

/Daniel

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-07-28 15:49

funkade fint när jag körde en programuppdatering!
tack ska ni ha!

/daniel

jajaja det rullar men rullar det bra? Kört nog länge för att kolla?

Vad jag förstår på hemsidan så skall aperture stödjas för macbook. Någon som kör det på en macbook, funderar på att köpa en macbook C2D och köra det på, men på applebutiken trodde inte de att macbooken (ej pro) skulle orka det?? Någon som har testat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:29

jag kör aperture på min core1duo, fungerar bra. har nef-filer från en nikon d50. inte suuupersnabbt, men dugligt. men får lära sig i vilket ordning man lägger på filter bara! 2gig ram är att rekommendera.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-02 17:38

Macbook 2ghz (core duo dvs äldre varianten) med 2gb ram, fungerar, kör med raw filer från Canon EOS 20D dvs .CR2 filer på några mb styck. Jag rekommenderar att köpa så mycket minne som du kan, ifall du har råd så tveka inte att gå på en macbook pro då den har ett "riktigt" grafikkort och har en del hårdvaru acceleration där.

1
Bevaka tråden