• Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-26 02:09

Hej alla,

Vi bytte just till en Mac Mini Core Duo här, med 10.4.7. Det känns fint. Något som inte känns fint är att jag inte längre kan logga in på ett forum som jag och några kompisar har. Varken Safari 2.0.4 eller 1.5.0.4 släpper in mig. Vad i hela friden?

Det är alltså en gallerisida där vi sorterar våra bilder (http://ateljerotor.se/) och ett forum där vi gafflar med varandra. Innan, när jag hade en G4, loggade jag in första gången och hädanefter låg det väl någon cookie i Safari som talade om att jag var OK att logga in.

Nu tycks "Secured Area" inte känna igen mitt lösenord. Som jag inte bytt, heller. Jag vet inget om php och sånt där, och killen som vet (och har byggt gallerisidan) förstod inte heller varför jag inte får logga in. Hos honom fungerar det (han kör PC, ja).

Jag har provat att slänga cookies och sånt. Kan det vara något med teckenkodningen i Safari? Så t ex "ä" inte är "ä" längre, trots att det ser ut så...

Om någon vet varför Intel/Tiger-Safari plötsligt inte tycker om mig, vore det king med ledtrådar.