Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.83 eller 2.0ghz macbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-07-23 01:14

vilken macbook ska jag välja?

1.83ghz, eller 2.0ghz (vit)

jag fattar att 2.0ghz är bättre men om jag köper den så har jag inte råd med så mycket minne.

så vad väljer man?
processor och lite minne
eller lite processor med mycket minne,

  • Oregistrerad
  • 2006-07-23 01:33

Den lilla skillnaden som det är i processorhastighet tror jag knappast är märkbar. Så jag hade satsat på minne!
Dock ska du tänka på att om du vill kunna bränna DVD måste du har 2.0:an.

mycket minne går lätt före att ha 2 Ghz istället för 1,83 Ghz. man märker av mycket minne mycket mer än vad man märker av den lilla hastighetsskillnaden i processorn. det man kanske ska tänka på är väll att minne kan amn alltid uppgradera, medans processorn alltid förblir densamma. MEN som sagt så klarar du dig aldeles utmärkt med 1,83 Ghz.

det som fick mig att välja 2 Ghz modellen var mer att den hade dvd brännare.visst kan man köpa till extern brännare till 1,83:an, men då är den ju inte lika mobil längre. jag är i alla fall en sådan som vill kunna bränna dvd när o var som helst, o inte behöva planera för att jag kanske kommer bränna på annat ställe än hemma och om jag då ska ta med brännaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 15:13

jag har hört att 2,0 blir varmare

Ursprungligen av bj8:

jag har hört att 2,0 blir varmare

Som stolt boende i ett hushåll där det finns både en 1,83 och 2,00 kan jag bara säga möjligen går det att mäta fram skillnader men för att känna skillnader måste man vara väldigt känslig.

Bägge blir sådär lagom småvarma och om en nu blir t ex 60 och den andra 63 grader är det inget man märker. Inte har då jag gjort det iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 16:45

det är möjligt.. har inte själv jämfört. snackade lite med butikskillen macoteket och han sa att 2,0:an var lite varmare. men som du säger, nog inget man märker. tycker själv inte att min 1,83 blir särskilt varm. går väldigt sällan upp över 60 grader (bortsett från när jag emulerar gamla super nintendospel då den börjar svettas som bara den på ca 75 grader)

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-07-30 23:42

nu har jag bestämt mig
har beställt 1.83ghz

kommer innan 8augusti

Bra val! Har samma modell med 1gb twinmos + 256 som kom med. Rullar bra som fasen Tänkte dock smyga in 1 gb twinmos till nån gång... kanske. Klättra inte på väggarna nu innan MacBooken kommer (det gjorde jag )
Ha det vackert

Bra val! Tänk på att det bara skiljer 170 Mhz, det är inte så jäffla mycket. Om du bara ska surfa, maila och lira något mindre spel. Alltså normal privatpersons användning så är 1.83 det bästa! Glöm inte att 1.83 macbooken är snabbare än den snabbaste macminin som i sin tur tar den gamla ibooken med hästlängder. Lätt fläska i mer minne för de pengarna. 1 GB räcker för vanligt bruk. Som någon sa innan, så är det DVD brännaren som är den stora skillnaden. Jag får min andra macbook idag hoppas jag Älskar lukten av plasten första gången man öppnar en apple låda ^^

1
Bevaka tråden