MacMini med BootCamp och spel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjejens sons PC är på väg att ge upp, inget ljud och något är trasigt i denna enkla Packard & Bell PC. Så jag skulle vilja höra med de av er som på en MacMini kört BootCamp och diverse PC-spel. Vilka spel fungerar rimligt bra. Han fyller snart 14 men lever vissa stunder kvar i att ha Windows och andra stunder så vill han ha en mac. Vore intresant att höra vilka upplevelser ni haft med spel på denna lilla burk.

Nu har jag förvisso inte installerat Windows på min Mini, men det ska väl fungera som på vilken PC som helst när det gäller spelprestanda. Det delade grafikminnet är ju så klart en nackdel.

Bästa vore att du sa vilka spel han vill spela. Alla grafiktunga spel är direkt uteslutna även om de körs i Windows. Som bäst kan de köras i låg upplösning men det blir ingen behaglig upplevelse. Äldre spel funkar förstås hyfsat.

Här är lite tester av GMA 950:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2427

Kan han hålla sig till lite äldre spel så kan det flyta på riktigt bra. Har kört lite Max Payne 2 på min Macbook funkar hur bra som helst. Grafiken flyter på utmärkt och det är inga problem att maxa inställningarna. Se bara till att minnet är ordentligt tilltaget, men det vet väl en gammal 99-räv som du redan.

1
Bevaka tråden