Skillnad mellan Pismo & Lombard?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-07-21 20:17

Hejsvejs!

Jag håller på att försöka få tag på en Powerbook Pismo G3, men sen så hittade jag även Lombard som ser likadan ut? Är det någon som kan tala om skillnaden eftersom jag inte är så hajj på datorer?

Även vart jag kan få tag på en vettig Pismo G3, med tanke på att det är gammal modell så är det rätt svårt att få tag på en som är ordentlig. Någon rekommendation på vad som är nödvändigt i Gig,Mhz m,m m,m?

Skillnaden mellan Pismo och Lombard är enorm, trots att de är närapå identiska på utsidan.

Pismon har sånt som Lombarden saknar; Airport, Firewire, snabbare systembuss, snabbare minnen, Rage-grafik o.s.v. Dessutom pulserar Pismons vilolampa.
Pismons moderkort är också en nyare modell, som stöder en massa roliga saker.

• Oregistrerad
  • 2006-07-21 20:53

Inte enorm.

B.D

• Medlem
  • 2006-07-22 15:48

Notera att Mac OS X 10.4 inte stödjer Lombarden. Det ska visst gå att installera Tiger ändå med hjälp av programmet XPostFacto, men det är en extra komplikation. Särskilt besvärligt blir det på Lombarder som saknar DVD-spelare (333MHz-varianten) då Tiger ju normalt levereras på DVD.

En dålig grej med Lombard när det gäller OS X är att den inte stöder Open GL, så att all rörlig film är åt helvete. Det beror på att Lombard har den gamla Rage LT Pro-grafiken, medan Pismo har Rage 128 Mobility som stöder Open GL.

1
Bevaka tråden