Telia vs US Robotics vs Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-20 11:49

Har en herrans massa Macar hemma, och Telia ADSL 24 Mbit. Har kopplat in en US Robotics Wireless-burk, men uppkopplingen går ner så fort någon antingen ringer till mig eller jag lyfter luren och ringer till någon. DOCK icke med BARA Telias ADSL-modem inkopplat. Det är BARA wireless-switchen som "låser sig". Så nätet släcker inte ner via ADSL-modemet. Däremot måste man starta om wireless switchen. Vem ska jag ringa till för support om det här? Är det en Teliagrej, en US Robotics-grej, eller rent av en Macgrej? Tror inte på det sistnämnda, men man vet banne mig aldrig.

Först tänkte jag att det hade att göra med första telefonjacket, men eftersom du sedan skriver att modemet inte påverkas så borde det inte vara det. Nästa tanke som slår mig när du säger att det är det trådlösa som går ner är frågan om telefonerna som du använder är trådlösa, eller om det är vanliga telefoner som påverkar nätet? Är de trådlösa så kan det nämligen vara så olyckligt att det är telefonerna som påverkar den trådlösa routern.

• Oregistrerad
  • 2006-07-20 14:15

Det är bland de tre första frågorna du får av Supporten också... "Har du trådlösa telefoner?" OM du har DECT telefoner så påverkas det trådlösa nätverket bevisbart... dessvärre.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-20 14:20

Jag har Telia, Zyxel-modem och en Airport Express. DECT-telefon som sitter på samma jack som modemet och tre lurar till DECT-basen. Det fungerar perfekt. Men jag måste starta om modemet kl 12:15 varje dag. Undrar varför.

1
Bevaka tråden